torsdag den 13. november 2014

Give Away: Garn og kunst


Sidste år udloddede jeg gavekort til garn-butikken selvstrik. Jeg fandt tre vindere, der blev så glade, og som købte de lækreste garner og hyggede sig de fineste designs. Så da Elisabeth skrev og spurgte, om vi ikke skulle gøre det igen, var det meget nemt at sige ja. Jeg kan da ikke sige nej til muligheden for at kaste bløde garnnøgler i favnen af jer, vel?

Og nu vi er i gang med gaveboden, så kaster jeg også et par billetter med i puljen til årets efterårsudstilling på Ordrupgaard om Carl Larsson. Først tænkte jeg, at han ikke rigtig er noget for mig, ham Carl Larsson, men da jeg sad og scrollede igennem de forskellige pressefotos, så var der flere værker, som fangede mig, så jeg glæder mig faktisk meget til at se udstillingen. Ikke mindst fordi hans kones værker også er med, og hun har lavet tekstilkunst. I like.

Så altså:

Jeg udloder fire gevinster i alt

  • 3 skønne folk kan vinde 3 stk gavekort af 100 kroner til webshoppen hos selvstrik
  • 1 heldigmås  kan vinde 2 billetter til udstilling på Ordrupgaards efterårsudstilling om Carl & Karin Larsson.

Mere info om selvstrik
Elisabeth er kvinden bag selvstrik, og hun har netop åbnet op for en sprit-ny webbutik. Selvstrik sælger garn, hæklenåle, pels-pompom'er, bøger, strikkepinde, effektgarner osv osv. Du får frit valg på alle hylder for 100 kroner i alt. Hvis du vinder, så hører du mere om det praktiske. Jeg kender Elisabeth gennem en fælles ven. Det er så sjovt at følge hende, fra hun "kun" var blogger til nu, hvor hun har egen webbutik, udvikler opskrifter, er begyndt at have strikkecafe (den første tirsdag hver måned på Østerbro/KBH) og også er begyndt at undervise. Hun blogger heldigvis stadig - du kan besøge hende her.

Mere info om udstillingen på Ordrupgaard
Carl Larsson er kendt for sine idylliske billeder med glade børn, blomster og hjemlig hygge. Indbegrebet af svensk idyl, men derudover viser udstillingen håndarbejde kreeret af Carl Larssons kone Karin. Både tekstiler, puder og møbler. Som en del af udstillingen er der en stor installation til børn. Et slags Carl Larsson-hus, hvor de kan klæde sig ud, lege, tegne osv. Udstillingen kører indtil 8. feb 2015. Læs mere her.

Sådan deltager du
Du deltager ved at skrive en kommentar herunder. Vil du kun vinde garn? Eller kun vinde kunstoplevelse? Så skriver du bare det. Vil du have muligheden for begge dele, ja, så skriver du også bare det. Nice and easy.
HUSK at skrive din mail-adresse, så jeg kan få fat på dig, hvis ikke du har en blog (skriv "snabela" i stedet for @, hvis du vil undgå spam). Jeg trækker vinderne torsdag den 20. november 2014.



PS. Jeg har modtaget garngavekort og billetter til udstillingen.


55 kommentarer:

  1. Årh, jeg ville elske kun garn, så jeg kan nørkle til yngstebarnet
    janni_maj snabela live.dk

    SvarSlet
  2. Jeg vil gerne vinde garn :) i virkeligheden vil jeg også gerne vinde billetterne, men jeg kommer ikke så ofte til Sjælland, så det ville være dumt ;)

    SvarSlet
  3. Din nye hjemmeside er bare fin.
    Jeg vil gerne vinde garnet, det vil være dejligt!
    Hilsen Ulla Bonde

    SvarSlet
  4. Jeg vil elske at vinde garnet. Så skal der nørkles :)

    SvarSlet
  5. Som garnoman vil jeg elske at vinde gavekort til lækkert garn. Det er i øvrigt en lækker give away!

    Jeg krydser fingre for, at jeg er den heldige.

    SvarSlet
  6. Jeg kan både li' garn og kunst, så jeg er med på begge dele:)

    SvarSlet
  7. Det ville være lækkert med nyt garn. Jeg er begyndt at hækle konstant og forsømmer symaskinen meget. Så mere garn vil være hjerteligt velkomment!

    SvarSlet
  8. Føler mig frygtelig grådig, da jeg gerne vil vinde det hele ! Tørster efter garn, da jeg pt ikke har penge til at købe garn for, så her strikkes mange små projekter af restegarn..Carl Larsson- ham, hans familie og ikke mindst deres hjem har begejstret mig hele mit liv.Da jeg var barn havde jeg plakater af ham og brevpapir..Brevpapiret blev aldrig sendt ud i verden, da jeg ville eje det selv:) Min drøm er at besøg Sundborn i levende live.

    SvarSlet
  9. Jeg vil meget gerne deltage i lodtrækningen af såvel garn som billetter til Larsson-udstillingen!
    Masser af hilsener
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Jeg vil gerne vinde det hele! Garn kan man altid bruge, og jeg synes godt om Carl Larssons stemningsfulde billeder.

    SvarSlet
  11. Jeg vil meget gerne vinde garn. Glæder mig til at se nærmere på Elisabeths blig. Anette.munksnabelahotmail.com

    SvarSlet
  12. Jeg vil meget gerne ligge et lod i garnpuljen. :)
    Vh Trine (trinesp snabela gmail.com)

    SvarSlet
  13. jeg vil super gerne vinde garn. Der er desværre lidt for langt fra Nordjylland til Ordrupgaard :-( Krydser fingre og tæer :-)

    SvarSlet
  14. uha, hvor er det lækkert , begge ting, jeg bor rimelig tæt på ordrupgaard, og garn kan man aldrig få nok af. Hvor er det fine gaver du udlodder. hilsen Joan, Njoan99snabelagmail.com

    SvarSlet
  15. NIce give away :-) Jeg ville gerne vinde begge dele, men der er for langt at køre til kunstudstillingen, så jeg holder mig til et forsøg på at vinde garn.

    mark.monica snabela gmail.com

    SvarSlet
  16. jeg vil gerne vinde det der guld garn :-)

    helle@mody.dk

    SvarSlet
  17. Hold nu fast en supersmuk give away! Jeg er både til kunst og garn! Måske skulle man sætte sig og strikke lidt på Ordrupgaard?

    afmunksgaard(a)gmail.com

    SvarSlet
  18. Hvor er det fedt. Jeg vil rigtig gerne vinde garnet. Der er desværre for lang til udstillingen, så nøjes med at være med i lodtrækningen om garnet.

    SvarSlet
  19. Ihh jeg skal hurtigt få brugt det garn...lange kolde vinteraftener foran pejsen...for TV'et byder jo alligevel ikke på noget interessant...��

    SvarSlet
  20. Vil så gerne vinde gavekortet til garn. athuborgsnabelagmail.com

    SvarSlet
  21. Melder mig på som garn ønsker. Man kan ikke få garn nok - det er en naturlov :)

    SvarSlet
  22. Jeg vil elske at vinde garn til nye projekter
    kabistrik.blogspot

    SvarSlet
  23. Sikke en skøn garn-webshop, den kendte jeg ikke! Og nøj jeg føler da lige pludselig jeg virkelig mangler det glimmer garn i min samling ;-) ville elske at vinde garn. Mange hilsener Mette.back(snabela)hotmail.com

    SvarSlet
  24. Ihh hvor vil jeg gerne vinde garn...
    anjadumont@gmail.com

    SvarSlet
  25. Hejsa! Den der spole med guldgarn - hvor kommer den? Den er lækker... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa. Den er fra selvstrik-shoppen - hvis ikke du kan finde den derinde, så prøv at kontakte webshoppen, de kan sikkert hjælpe dig...

      Slet
    2. Hej Katrine :) Jeg tillader mig lige at svare. Det kommer her fra: http://selvstrik.dk/collections/glimmergarn og det er nemlig rigtig lækkert og fås i 4 farver :) kh. Elisabeth, SelvStrik.dk

      Slet
  26. Sikken en dejlig tradition i har startet ;0)
    Jeg vil gerne være med i begge lodtrækninger, jeg elsker Larssons, har flere af deres små billeder hængende i sommerhuset i Sverige, så vil meget gerne se mere af dem.
    KH : tina snabela alitor.dk

    SvarSlet
  27. Jeg kunne godt tænke mig garnet

    laerke@ninu.dk

    SvarSlet
  28. jeg er vild med garn:)
    coubak@yahoo.dk

    SvarSlet
  29. Jeg vil gerne deltage om at vinde garn :)

    maja3012(snabela)hotmail.com

    SvarSlet
  30. Dejlig giveaway.. Jeg vil helst vinde garn-gavekortet. Så vil jeg glæde min 'låne' Bedste, som altid laver de fineste ting til min dreng i garn. Også nu hvor han er 12. Hun ville blive rigtig glad.
    Mia CA / aimlovelive@gmail.com

    SvarSlet
  31. Jeg vil rigtig gerne se udstillingen på Ordrupgaard, så krydser fingre for billetter :)
    lene_mondrup@yahoo.dk

    SvarSlet
  32. Karin
    Jeg vil rigtig gerne vinde gavekort, da jeg desværre bor for langt væk til at kunne se udstillingen

    mvh Karin(snabela)yahoo.dk

    SvarSlet
  33. Lækker give away. Jeg vil rigtig gerne vinde gavekort til garn. Og selvom udstillingen lyder spændende må jeg erkende at det ligger så langt væk at jeg desværre ikke vil komme til at bruge billetterne, så de må komme en anden tilgode.
    Mvh Rikke
    norkletoserne@gmail.com

    SvarSlet
  34. Som fattig studerende er garn altid en mangelvare, så ønsker mig helt klart et gavekort :)
    Tak for en god blog!
    Kh Mai
    maisensikkelaisen@hotmail.com

    SvarSlet
  35. Jeg kunne godt tænke mig at prøve lykken med garnet. Må desværre sige, at selvom udstillingen lyder spændende, ligger det for langt væk.
    V.h. Marie
    kun_marie89 (snabela) yahoo.dk

    SvarSlet
  36. Jeg vil rigtig gerne være med i lodtrækningen!
    Anne-mdr snabela hotmail.com

    SvarSlet
  37. Ville være fantastisk med lækkert nyt garn, til alle de projekter der ligger og venter :D

    SvarSlet
  38. Sikke en fin giveaway. Jeg ville mægtig gerne vinde garn ;-)

    SvarSlet
  39. Jeg vil gerne begge dele :-)

    Lis - svalen7900(snabela)live.com

    SvarSlet
  40. Jeg er med på begge dejlige gaver. alicekryelsnabelagmail.com

    SvarSlet
  41. Vil meget gerne med i lodtrækningen om bare garn.
    fam.nyegaard@gmail.com

    SvarSlet
  42. wow nice pictures thx

    SvarSlet
  43. Wow, det er en lækker give-away!
    Den vil jeg bestemt gerne vinde!

    Anja fra zoomsnoren(a)gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og jeg hopper med på den med garnet. :-)

      Slet
  44. lækker give away - vil jeg da gerne vinde. Hopper med på garndelen, da der er langt til Sjælland

    SvarSlet
  45. Siger aldrig nej til garn ;-)

    SvarSlet
  46. Flot:) vil meget gerne deltage i konkurrencen om både garn og kunst. Venligst mette_barner@yahoo.com

    SvarSlet
  47. Flot:) vil meget gerne deltage i konkurrencen om både garn og kunst. Venligst mette_barner@yahoo.com

    SvarSlet
  48. Orv ja garn vil jeg da gerne vinde! Kommer aldrig på Sjælland så det ville være synd hvis det var mig der rendte med de billetter :)

    SvarSlet
  49. Er du da tosset her må jeg da være med... Elsker jo garn men kan nok ikke helt finderidbi min travle kalender til en udstilling, al ledig tid bliver brugt på garn :-)
    lillehedegaard@outlook.dk

    SvarSlet
  50. Ih ja, det garn ville være lækkert at vinde! Larsson er desværre for langt væk!
    Mvh Siri, siri.avlund@gmail.com

    SvarSlet
  51. Det garn ser lækkert ud. Det gad jeg godt vinde! Også gerne kunst-billetterne - men allerhelst garnet :)

    SvarSlet
  52. Mon jeg lige kan nå at være med. ....
    Kun garn.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina