onsdag den 14. august 2013

Clamshell hæklemønster


Jeg har virkelig ikke hæklet særlig meget, mens den varmeste sommer har stået på. Alt det havevæsen som har været lige udenfor min dør, har trukket min opmærksomhed i sin retning. Men på det sidste har jeg været opslugt af et nyt mønster. Og det vil ikke stoppe igen. 

Jeg startede op med et tilfældigt tag i den relativt begrænsede koloni-garnbeholdning:


Men det blev for fesent, så jeg tilføjede noget blåt og pink: 


Og vupti, så arbejdede jeg med en farveskala, som næsten er en tro kopi af den hæklede trøje (som stadig er undervejs):


Clamshell-mønsteret er lavet af Sandra Paul fra Cherry Heart. Tjek linket ud hvis du også vil prøve det. Giv endelig lyd, hvis du går i gang. 

Mønsteret har også en hel ravelry-gruppe. Voldsomt hyggeligt - og hjælpsomt, vil jeg tro. Og for instagram-typerne er kendetegnet #CSCAL. 

* * *

I adore working with this pattern! It's made by Sandra Paul - the blogger behind Cherry Heart. The link directs you to the pattern. It's free. 

There is also a Crochet-along group for this specific pattern at ravelry. SO cozy!

 I've been working in cotton yarn - still figuring out some nice color combinations. 

* * *


KH
tina

Find me on facebook to keep in touch.



12 kommentarer:

  1. Virkelig flot mønster, er helt vild med det. Plus din farvesammensætning. Smukt!

    SvarSlet
  2. Hvor bliver det flot - og sikke lækre farver. Godt at se at der stadig er lidt håndarbejde i dine grønne fingre ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det godt ud Tina! Hvad ender det ud med at blive?
    Nu er der ikke så længe til at jeg er færdig med min plaid. Og jeg glæder mig, for den er virkelig dejlig at sidde under, under sammensyningen, så mon ikke den også bliver dejlig at hækle under :-)
    Kh. Maria

    SvarSlet
  4. Hvor er der fint! måtte da lige pinne det :-)

    SvarSlet
  5. Super lækkert mønster. Det kunne være at jeg skulle give mig i kast med det mønster på et eller andet tidspunkt. Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  6. wow hvor er det flot det mønster!! Får virkelig lyst til at fylde mit hjem med hæklesager :-)
    Hav en dejlig dag og tak for links..

    SvarSlet
  7. Pyh, godt du fik fyret noget kontrast i det der! :D

    SvarSlet
  8. Wauw, det var dog det fineste mønster længe set :-)

    SvarSlet
  9. SMUKT mønster! Puha det blir vist en ren Pinterest genganger. Er helt vild med farvekombien. Tak for dejlige link, de fortjener vist et par timers opmærksomhed:-) Håber du har en rigtig dejlig uge søde Tina.

    SvarSlet
  10. Fedt mønster og farver...tænk hvad der kan komme ud af alt den friske kolon-luft *hi hi*
    Tillykke med de 2 år vi ses helt sikkert :-)

    SvarSlet
  11. Ihh hvor er det et flot mønster, det er jeg da helt vild med!!!! Og smukke farver :-)
    Tak for kigget, kommer igen senere :-)
    Kh Nola

    SvarSlet
  12. WOAH! Me like this! :-) Superfedt mønster. Og lækre farver :-)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina