mandag den 17. december 2012

En klassiker forlader hjemmet


Jeg hækler ikke ret meget på bestilling. Men når min frisør kunne huske en hæklet halsedisse og bestille den et år efter, at hun har set den, så går jeg igang.

Jeg lavede nogle stykker sidste år, men i år har jeg justeret lidt på kanten og efter kyndig rådgivning fra Camilla i yarnfreak om nye garnfarver brugt en meleret grå i stedet for en ren grå. Jo jo, fornyelse af en klassiker ;-) (Ja, det føles som en klassiker, når min veninde og jeg skulle ud og se på kolonihavehus til mig, og vi så begge troppede op i samme hæklede bybo-camping-cowl med et strejf af pang...)

Update: Mønster på stjernen / star pattern.

KH
tina

Follow me on bloglovin'



31 kommentarer:

  1. Wow, du har rigtig kælet for detaljerne. Super lækker pakke for modtager. Det er altså ret über-nice det der Tina : )

    SvarSlet
    Svar
    1. über-nice - se dét er et kompliement! Tak Liv :-)

      Slet
  2. Hold nu op hvor er det flot! Hvor meget garn har du brugt? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg har brugt to nøgler af hver farve (og ekstra pink til kanten)

      Slet
    2. Tak for kommentaren på min blog. Jeg skal helt sikkert igang når der kommer plus på kontoen igen :-)

      Slet
    3. Fedt - giv endelig lyd, når/hvis det sker :-)

      Slet
  3. Armen for pokker det er top lækkert!!!!
    Der skulle være flere hækle timer i døgnet!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen så enig: flere hækletimer til folket!

      Slet
  4. Hvor er det lækkert! Og sikke en flot farvekombination!

    SvarSlet
  5. Det er så flot! Kan man spørge til hvilke masker det er, der er hæklet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg linker til maskemønsteret i det ældre indlæg, som jeg linker til ovenfor.

      Slet
  6. Så fiiiiiiiiiin Tina lækre farver ;O)

    SvarSlet
  7. Fritidshus.. lyder spændende:-) og lækker hækling synes jeg også...hvor er stjernen nuser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, det er meget spændende - jeg er stadig kun på snusestadiet, så I kommer nok til at høre mere :-)

      Slet
  8. Heldig frisør, wauu...

    Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, ja, og så er jeg så heldig at have den mest opmærksomme og søde frisør ever!

      Slet
  9. Jamen altså Tina! Det er jo slet ingen hemmelighed at du kan ufatteligt mange tricks med garn, øj sikke en heldig frisør, kan da godt forstå hun stadigt havde den i tankerne. Nej da, lyder bare spændende, held og lykke med det!!! Stjernen er iøvrigt SÅ smuk også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine skønne ord :-) Og tak, jeg har brug for held og lykke til at gå fra snuse til købefase! Jeg er også ret vild med stjernen og har lavet rigtig mange, meget hyggeligt og ligetil. Måske jeg skulle lægge den op også...

      Slet
  10. Smukt, smukt med mere smukt på! Jeg er forelsket! Hvor mange lm startede du med?
    Kh Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohr, forelsket ligefrem, det er stort! Jeg tror også halsrøret er ret vild med dig :-)

      Se mit svar nedenfor.

      KH
      tina

      Slet
  11. Hold nu op en skøn farvekombination!
    Stjernen sætter lige prikken over i'et, det er en herlig lille detalje.

    Godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Prikker over i´er kan ikke få for mange af :-) Tak for ordene - og godt nytår til dig også!

      KH
      tina

      Slet
  12. :) Skal netop til at starte. Jeg vil også gerne spørge til, hvor mange luftmasker, du har startet med?

    Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa, ser først dit spørgsmål nu.

      Tja, det afhænger jo helt af din hæklefasthed og hvilken størrelse, du gerne vi have halsrøret i. Når først du har slået op til den længde, som du ønsker, er det bare at køre derudaf - så intet tal er forkert :-)

      Rigtig god fornøjelse og lad mig endelig se resultatet.

      KH og godt nytår
      tina

      Slet
    2. Jeg prøvede, du er velkommen til at se mit forsøg lige her:

      http://c-terapi.blogspot.dk/

      Min datter er så begejstret, at hun har bestilt et til sig selv. Så jeg er allerede i gang med et nyt :) Har kun hæklet siden april sidste år, så dette er virkelig en fagre ny men smuk verden. Dit indlæg fra i dag er super interessant. Jeg må tjekke hende Rebecca Green ud.


      Kh og god weekend til dig.
      Camilla


      Slet
    3. Ej hvor fedt at du allerede er mere end i fuld gang - og at glæden smitter :-)

      Det er én af de ting, der er så fantastisk ved hækling: efter at have lært et par basale principper, har man med en nål og et par garnnøgler direkte adgang til en simpel og smuk verden. Velkommen til den - vi bliver flere og flere :-)

      Glæder mig til at se dit resultat!

      KH
      tina

      Slet
  13. Det er så smuk en halsedisse! Elsker det kick, den pink farve giver - og sikke du har kælet for detaljerne :) Lækkert, lækkert!

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina