mandag den 8. december 2014

Give Away: Hækleværk



YAY! Jeg har den fine fornøjelse at udlodde et eksemplar af den spritnye bog Hækleværk. Forfatteren er Sidsel Sangild, som har udgivet bogen på hendes eget Forlaget Sangild.

Bogen er på 64 sider og indeholder 11 opskrifter på tøj til kvinder. Noget helt særligt ved bogen er, at der udover huer og halsedisser også er sweater, kimono og bluse. Alt sammen med masser af tekstur. Bogen indeholder selvfølgelig skrevne mønstre, men der er også diagrammer for de af os, som er mere visuelle. Så der skulle være nok at gå i kast med for såvel begyndere som garvede hæklenørder. Bagerst i bogen er der trin-for-trin-vejledninger af særlige teknikker.  

Lige præcis de vejledninger har jeg et helt særligt forhold til. De blev nemlig lavet ude i Sidsels køkken i foråret. Sidsel med instruktionerne bag kameraet og mig ved hæklenålen. Seriøst sjovt. I det hele taget har det været så fint at følge bogens tilblivelse - fra modellerne lå i stakke til gennemlæsning og foto-shoot, testhækling, diskussioner af stil og didaktik.  

Nå, men det var den Give Away, jeg kom fra.

Sådan deltager du: Du skriver en kommentar herunder. Huske at skrive din mail-adresse, hvis ikke du har en blog (skriv evt snabela i stedet for @ så robotterne ikke begynder at spamme dig). 

Du kan både deltage her og på Instagram.

Jeg trækker en vinder i løbet af ugen. 


95 kommentarer:

  1. Vil elske at vinde de fine opskrifter! 😊

    SvarSlet
  2. Den bog står simplethen øverst på årets julønske seddel, vil så gerne hækle forside trøjen! så jeg er helt sikkert med
    amvb89 snabela gmail.com

    SvarSlet
  3. En bog fuld af lækkerier...ja tak, jeg vil gerne vinde. Smuk smuk amaryllis, yndlingsfarven. Kh Sofie

    SvarSlet
  4. Åh jeg ville elske at vinde den bog, hun er så dygtig hende Sidsel :-)
    Kh Louise
    admiraleberfeldt snabela hotmail.com

    SvarSlet
  5. Jeg ææælsker at hækle og vil meeeeget gerne vinde - mange solskinshils fra Karin

    SvarSlet
  6. Det ville være så dejligt med en tidlig julegave:-)
    Lea_dietzel snabela hotmail.com

    SvarSlet
  7. Den bog står også højt på min ønskeliste :-)
    mettesnabelamadvig.dk

    SvarSlet
  8. Ja tak, vil meget gerne vinde

    SvarSlet
  9. Åhr, den bog vil jeg virkelig gerne eje, jeg håber, jeg vinder:)
    Glædelig december:)
    Hilsen Karen, kme.nielsen(snabela)gmail.com

    SvarSlet
  10. Den er jeg med på!

    SvarSlet
  11. Åh den kunne jeg så godt tænke mig. Krydser fingre :)
    athuborg snabela gmail.com

    SvarSlet
  12. Jeg kaster et lod i puljen.
    Den bog vil jeg rigtig gerne eje :-)

    SvarSlet
  13. Øjjj den vil jeg gerne vinde!!!

    SvarSlet
  14. Hov en mailadresse liserasmussen83snabela hotmail.com

    SvarSlet
  15. Det ser spændende ud, og det ville godt nok være dejligt at få inspiration til at vove sig videre end de evindelige grydelapper : - )
    astrid snabela ipamki.com

    SvarSlet
  16. Prøver også lige mit hækleheldet her strikkemaria@gmail.com

    SvarSlet
  17. yeah- satser på at vinde :-)

    SvarSlet
  18. Flot layout! Det ligner den motivation jeg skal bruge, for at lære at hækle tøj.
    Den ønsker jeg mig.
    Mvh Heidi fra garnmaskeraden.blogspot.com

    SvarSlet
  19. Prøver chancen og krydser fingre. Der er flere ting fra bogen, jeg gerne vil lave gittesamsoee snabela

    SvarSlet
  20. Ih det driller gittesamsoee snabels live.dk

    SvarSlet
  21. Smidder også et lod i puljen her. Den ser SÅ lækker ud - så ved jeg hvad jeg skal lave i juleferien!

    SvarSlet
  22. Prøver lykken her, bogen ser rigtig spændende ud. hstormc snabela gmail.com

    SvarSlet
  23. Wow, den vil jeg rigtig gerne vinde :)

    SvarSlet
  24. Wauw. Den ville jeg virkelig gerne vinde.
    Vh Sara // sarakpihl(snabela)gmail.com

    SvarSlet
  25. Lækker bog. Den vil jeg meget gerne vinde. anette.munk snabela hotmail.com

    SvarSlet
  26. Den smukkeste hæklebog ��. Padfone139 snabela gmail.com

    SvarSlet
  27. Den viL Jeg gerne vinde

    SvarSlet
  28. Den bog vil jeg gerne vinde. Sidsel Sangild laver nogle fine ting. mettethornbech snabela gmail.com

    SvarSlet
  29. Uh jeg vil så gerne finde en bog med smukt hæklet tøj så jeg for alvor kan komme i gang med at hækle efter mange år som "strikke pige" og denne her ser perfekt ud! Vinder jeg ikke må den vist på ønskesedlen!
    /Anne-Dorte, a_spaanhede@hotmail.com

    SvarSlet
  30. Øj, en fin bog. Godt jeg har fødselsdag i januar, hvis jeg ikke er heldig at vinde den nu:-)

    SvarSlet
  31. Jeg vil virkelig gerne vinde den bog, jeg ønsker mig den så meget..
    Vh Trine.
    dorfvej42 snabel-a mail.dk

    SvarSlet
  32. Må bare eje den bog. Sidsel er en stor inspirationskilde. Og hvis jeg nu er heldig at vinde den, kan jeg jo købe garn for de penge, jeg sparer... det er da win win ;-)

    SvarSlet
  33. Jeg deltager med glæde.

    SvarSlet
  34. Wauw endnu en fed bog fra Sidsel. Jeg håber meget, at jeg vinder:)

    SvarSlet
  35. Ja tak - den vil jeg gerne vinde 🎅🎄🎅

    SvarSlet
  36. Fin bog, vil gerne vinde :)
    sabine.rez@gmail.com

    SvarSlet
  37. Den bog vil jeg da helt vildt gerne vinde

    SvarSlet
  38. Vil rigtig gerne vinde Inge-kjaer snabela mail.tele.dk

    SvarSlet
  39. Hvor ser det super fin ud. Den skal da hjem til mig;-)
    anne.kaerholt@gmail.com

    SvarSlet
  40. Ih hvor fin, den ville jeg gerne tage mig godt af:-) janne@odont.net

    SvarSlet
  41. Det ville være den bedste julegave :)
    maisensikkelaisen@hotmail.com

    SvarSlet
  42. Hold nu MAGLE, hvor vil jeg gerne eje den bog! Den ser simpelthen så spændende ud. Det må have været supersjovt at være med til at skabe dele af bogen.

    SvarSlet
  43. Jeg kunne virkelig godt tænke mig denne fine bog :-)

    SvarSlet
  44. Yeah, den vil jeg gerne vinde :)

    krogsgaard45@hotmail.com

    hilsen Anne F.

    SvarSlet
  45. Så fine bluser, sjældent man ser en bog med hækle opskrifter på lækkert voksen tøj...

    SvarSlet
  46. Har ikke lært at strikke, så ville være så fantastisk at jeg så i stedet kunne hækle noget tøj til mig selv :)
    Didde. Haslund snabela gmail.com

    SvarSlet
  47. Den bog ser rigtig spændende og lækker ud og dejligt der også er bluse og sweater i bogen :)

    SvarSlet
  48. Jubiiii jeg vil gerne vinde 😘

    SvarSlet
  49. Nøj hvor jeg håberat jeg bliver den heldige vinder. lindegaardensnabelahotmail.dk

    SvarSlet
  50. Jeg prøver lykken !
    Mette.birk snabela mail.dk

    SvarSlet
  51. Den bog ser lækker ud! maria snabela kajgaard.dk

    SvarSlet
  52. Det kunne være spændende at få fat på hæklenålen med de skønne modeller.
    Masser af hilsener
    Vibeke

    SvarSlet
  53. Den ser spændende ud! :)

    SvarSlet
  54. Uh, den kunne jeg godt tænke mig!

    SvarSlet
  55. Sikke en skøn bog :-)
    Kh ana(@)tdcspace.dk

    SvarSlet
  56. Uh, jeg håber, jeg vinder - Sidsel Sangild er simpelthen så dygtig :)
    Venlig hilsen Jane Wind, jawind snabel-a rocketmail.com

    SvarSlet
  57. Vildt spændt på at se hæklet smart "tøj" og noget som man vil kunne bruge. Stort Tillykke til Sidsel, har kun hørt fantastisk om bogen.
    Jeg krydser fingre
    tina snabela alitor.dk

    SvarSlet
  58. Fantastisk giveaway! Den vil jeg gerne vinde :)
    nynnejakobsen@gmail.com

    SvarSlet
  59. Jeg vil gerne være med! :-)

    SvarSlet
  60. Krydser fingre! alicekryel@gmail.com

    SvarSlet
  61. Lækker præmie, den vil jeg gerne vinde!

    SvarSlet
  62. Åhh - den perfekte gave - til mig :)
    lajlamyrup # gmail.com

    SvarSlet
  63. Den perfekte julegave til min svigermor. Hun giver mig så meget, og jeg føler aldrig, jeg giver nok igen.

    denlilleverden@godmail.dk

    SvarSlet
  64. Den kunne jeg altså virkelig godt tænke mig. Jeg har indtil videre kun strikket beklædningsgenstande til mig selv, men det kunne være så fedt også at hækle lidt til mig selv.
    MVH Rikke

    SvarSlet
  65. Har bladret lidt i bogen - den er skøn. Den vil helt sikkert pynte på min strikke-/hæklebogshylde.
    KH Liselotte
    hedegaardogjensen#gmail.com

    SvarSlet
  66. Skøn bog, som jeg vil nyde at eje❤️

    SvarSlet
  67. Åhhh hvor ville jeg dog gerne vinde :-)
    Linda la@aeldresagen.dk

    SvarSlet
  68. Den ser simpelthen så fin ud - og er allerede at finde på min ønskeseddel til jul. Den ville jeg virkelig gerne vinde :D

    SvarSlet
  69. Ville være mega optur at vinde den skønne bog :D

    SvarSlet

  70. Jeg har garnet, hæklenålen(ene) og så er jeg mildest talt overrasket over at der endnu en gang er tryllet en bog ud af ærmet på Sidsel Sangild. Pladsen til bogen har jeg skam osse :o)

    SvarSlet

  71. Og så er der det med mail adr. : grl.dk.62 snabel-a gmail.com

    SvarSlet
  72. Har netop kastet mig over hækleriets kunst og elsker det😊😊😊😊 så at vinde bogen vil da være megadejligt.

    SvarSlet
  73. Uhhh endelig en bog med fede hækleopskrifter til lækre bluser. Den røg lige øverst på ønskelisten.
    bente2701 snabela outlook.dk

    SvarSlet
  74. uha den vil jeg gerne vinde (:
    Mvh trine moi_246@hotmail.com

    SvarSlet
  75. Hvem vil ikke vinde denne skønne bog �� mvh. Henriette henri@hotmail.dk

    SvarSlet
  76. Den bog ser spændende ud. Den vil jeg gerne vinde. Venlig hilsen Maria
    mariasimonsen2 snabela gmail.com

    SvarSlet
  77. Den ville jeg virkelig gerne forære til min kære mor :)

    //Bobber
    Mrsspeechless (snabela) jubii.dk

    SvarSlet
  78. Ville så gerne vinde

    SvarSlet
  79. Det kunne være skønt at vinde den :-)

    SvarSlet
  80. Krydser finger, vil så gerne lave den trøje på forsiden =)

    SvarSlet
  81. Det kunne være så rart,hvis jeg kunne være så heldig.
    s.seigersnabelasol.dk

    SvarSlet
  82. Hvis jeg fik julegaver, så ville denne stå øverst på listen, men nu prøver jeg her i stedet, og krydser fingre.

    SvarSlet
  83. En klar favorit på ønskelisten. Ville elske at få denne bog 😄

    Mail: sanne3400snabelagmail.com

    SvarSlet
  84. Årh ja tak. Ville elske at vinde..

    mail: janni_majsnabelalive.dk

    SvarSlet
  85. Jeg vil gerne være den heldige :-)

    SvarSlet
  86. Ser ud til at være en skøn bog. Den ville jeg meget gerne vinde.

    SvarSlet
  87. Krydser hæklenålene (brondum@gmail.com)

    SvarSlet
  88. En virkelig dejlig giveaway, jeg vil håbe at blive den heldige og kunne vinde bogen til min håndarbejds glade mor :-)
    Jule hilsner fra Maria

    SvarSlet
  89. KirstenLN12/12/2014

    Åh, den vil jeg virkelig gerne vinde! Synes det lykkes Sidsel af få en let struktur frem i det hæklede, som strik ellers har patent på.

    Kh KirstenLN, kirstenlnsnabelahotmail.com

    SvarSlet
  90. Lækker bog den vil jeg gerne vinde som en julegave til mig selv, der er stor hækle elsker - og endelig en bog med hæklet tøj der både er feminint og moderne

    SvarSlet
  91. Den ville jeg rigtig gerne vinde!

    Gulstorff1983@gmail.com

    SvarSlet
  92. Har så meget lyst til at hækle en af de bluser :-)

    Vh Åse
    aaselejboelle@gmail.com

    SvarSlet
  93. Ja tak. Den vil jeg elske at vinde. Er rimeligt ny i hækleverdenen, men kan allerede mærke at jeg elsker det.

    SvarSlet
  94. TUSIND TAK folkens! Den heldige vinder er fundet :-)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina