tirsdag den 18. december 2012

Hæklede limelight stjerner


Sikke en masse dejlig respons på min hæklede halsedisse i går - både her på bloggen og på yarnfreaks facebookside. Der havde sneget sig en hæklet stjerne med i indpakningen, og dem har jeg faktisk lavet ret mange af.

Hvis du også vil lave dem, så har jeg brugt opskriften hos foothillhomecompanion. Jeg har lavet to styk stjerner, lagt dem med vrangsiden mod hinanden, og så hæklet dem sammen i yderste maskeled hele vejen rundt, fyldt dem med fylderi og vups, det var så det...

I øvrigt er stjernerne på billedet hæklet i en af mine nye nye yndlingsfarver fra Filcolanas Peruvian garn: limelight (selvfølgelig købt hos min All Time Yndlings Lokale Garnpusher Sanne i Rasmilla). Og lur mig, om det ikke er lidt samme farve, som MyminMy har malet en dør i? Lækker er den!

Update: Se, hvor fine stjerner, der er kommet ud af dette indlæg. Hos Når genbrug bliver guld  gange to og indtil flere steder hos tyrkiske gulenmutfak, bla her, og så hos Ditte Menneskebarn.  Her er der også en rigtig fin version med perler, så fint hos begyndmeddesserten.

KH
tina



11 kommentarer:

  1. Super fine stjerner! Og tak for link til opskrift!

    SvarSlet
  2. Elsker farvekombinationen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hot pink er altid et hit - går godt til alt ;-)

      Slet
  3. Søde stjerner. Tænker at de også kunne være rigtig fine i en lille uro over puslepladsen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt vildt god ide - måske i forskellige farver?

      Slet
    2. Hej igen.
      Jeg har tilladt mig at lave et indlæg med hæklede stjerner - lavet udfra dette indlæg. Håber det er ok med dig, ellers må du bare sige til :)

      Har stadig planer om at det skal ende med en stjerne-uro...

      Kh Ditte

      Slet
    3. Hov glemte lige at smide et link :)

      http://menneskebarnet.blogspot.dk/2012/12/pynt-til-nytar.html

      Slet
    4. Ih hvor spændende! Jeg kigger straks forbi :-) Og selvfølgelig er det ok, jeg er vild med lovelinks!

      Glæder mig til at se det færdige resultat.

      KH
      tina

      Slet
  4. HVor er de fine! Og jo de ligner ret meget min glade dør :)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina