søndag den 8. juli 2012

Kreuzberg

Jeg har købt billet til en lille ferie i Berlin til. Nu glæder jeg mig - på sådan en umiskendelig nostalgisk måde, hvor jeg nærmest ikke engang behøver at havde været afsted, før jeg kan dryppe et par anekdoter ud af ærmet og får det der langdistance, drømmende blik. 

Midt i alle mine suk og minder, kommer jeg til at tænke på, hvordan min berlinerromance for alvor startede, da jeg sammen med min veninde boede en sommerferie i et Kreuzberg-kollektiv. Den første søndag i måneden holdte de Schweigetag. Tie-dag. Det var så tilfældigvis den dag vi kom. Rimelig spøjs indkvartering blev det til.


Det var nu tider dengang. Hvor træer og ungdomshuse var noget man kæmpede for og sølvterpentiner knapper på snor var noget, man hang på væggene som pynt:


Hvis du kender en god garnbutik eller et godt drop-in yogastudio i Kreuzberg, vil jeg vildt gerne høre det!

kh
tina


1 kommentar:

  1. Anonym7/08/2012

    Hold da op, det blir da dejligt. Især da når nostalgien er med på rejsen allerede inden afgang! Håber det blir en fantastisk tur! Ha en dejlig søndag!!!

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina