onsdag den 22. marts 2017

Min Bucket List anno forår 2017

En af mine allerdejligste veninder har introduceret mig til ordet Bucket List. Anede ikke hvad det var.  Eller det gjorde jeg faktisk alligevel, for jeg lavede min helt egen "Life List" tilbage i 2012. Sidst jeg kiggede på den var i 2014.

Nu kan jeg slet ikke lade være med at opdatere den. Selvom jeg fuldstændig havde glemt, hvad der stod på den, så er meget af det gået i opfyldelse, helt uden det har været en bevidst prioritet - helt vildt lækker følelse.

Nå, jeg vil lige gå den igennem.

Bucket List status anno forår 2017:
  1. Bo med en brændeovn
  2. Rejse til New Zealand
  3. Have en bolig med altan/have TJEK købte kolonihave i 2013.
  4. Og det giver nyt punkt: Bo med helårshave - Altså, kolonihaven har faktisk fået indlagt kloak og vand og det er liiiiiige ved at være færdigt. Om vi kommer til at bo der helårs er nok liiiiiidt koldt at svare på. Men jeg nærmer mig!
  5. Have orangeri/atelier - for nu noget med et drivhus/nybygning i kolonihaven - med plads til vækster, varme, bænk og hæng-ud
  6. Have et stort vitrineskab til al mit krea-grej 
  7. Have et akvarie med klovnefisk og søanemone (really? ønsker jeg mig mon stadig det?)
  8. Rejse til Bali - tænk jeg har ønsket mig det siden 2012!! Eller faktisk siden jeg åbnede en bog om Feng Shui for første gang og det åbenbarede sig, at Bali er et meget magisk sted. Hvis alt går som jeg drømmer om, kommer jeg til Bali i år!!
  9. Prøve at brænde mine tegninger på porcelæn
  10. Ferierejse til Bornholm Wooop, der var jeg i sommers (2014)!
  11. Tage på stilhedsretræte
  12. Udgive en bog 
  13. Etablere daglig meditationspraksis - altsååååå, det punkt hører vist ikke helt til på en Bucket List, for hvis jeg streger det og ikke gør det igen, så er det jo ikke længere en daglig praksis. Men, tror sgu jeg gør det alligevel, for jeg mediterer faktisk dagligt nu og har gjort det i .... måske faktisk 1 år, eller 2?
  14. Kontakte gammel penneveninde YES! Done, og vi har aftalt at mødes. Update 2017: det er så ikke sket endu...
  15. Have en kanin
  16. Prøve lydhealing igen - gælder det mon at min healer nogen gange bruger lyd?...
  17. Rejse til Italien og arbejde på en gård fx wwoof - I 2016 var jeg i Sicilien med min kæreste i 3 uger! Vi arbejde dog ikke på en gård... men det nærmer da at ligne noget
  18. Weekendophold hos River Cottage
  19. Sejltur og ø-hop i det sydfynske ø-hav
  20. Lære at hækle tunesisk DONE - tak Pernille
  21. Spise på den der Kro på sydfyn
  22. Yoga i San Fransisco
  23. Længere ophold i en svensk ødegård
  24. Lære at tale lidt italiensk - haha, ooookay, den er lidt nemt streget, men jeg kan sige Senza Glutine nu :-) Så jeg streger den altså, for lige nu er det ikke noget vigtigt mål for mig. Og der står i øvrigt også lidt. Lidt italiensk. Tjek. Senza Glutine. 
  25. Lære at danse tango
  26. Arbejde på en smuk og inspirerende arbejdsplads
  27. Dyrke min egen køkkenhave - Tja, altså, ved sgu ikke om mit højbed gælder? Jeg håber sådan at jeg får kræfter her i foråret til at få etableret en større køkkenhave, hvis det sker, så kan den streges, JUHU. Glæder mig virkelig til mere plads til planter!
  28. Plante træer - oh, plantede faktisk et figentræ fra Bornholm i sommeren 2014
  29. Prøve at bo et sted, hvor jeg kan have får - njaaaa... eller måske et sted hvor naboen kan have får er mere interessant her i 2017. Skal den så streges??
  30. Lære at gå på hænder - WHAT!! OOOOH, altså jeg vil rigtig gerne lære at STÅ på hænder. GÅ på hænder er jo crazy vildt. Men altså jo, det vil da være SÅ skønt og vejrmølle <3 
  31. Åbne en etsy-butik med illustrationer
  32. Etablere et netværk for voksne søskende til handicappede
  33. Bo i en hytte på en palmestrand
  34. Kværne mit eget mel (lige indtil jeg opdagede, at jeg ikke tåler gluten)
  35. Modtage stemme/sangundervisning
  36. Lære at stå på skøjter
  37. Lære om grafologi
  38. Få en astrologisk læsning (gerne astrogeografisk)
  39. Rejse til Amsterdam og bo på blomsterhotellet - Det var vist i efteråret 2015, at jeg og min kæreste var en weekend i Amsterdam! Vi boede dog ikke på blomsterhotellet - men på et hotel med virkelig mange fantastisk buketter. Meeen, da jeg virkelig gerne vil til det blomsterhotel stadig, så streger jeg den ikke. 
  40. Rejse til Finland
  41. Have et roligt soveværelse, der kan fungere som en kæmpe oplader fyldt med velvære - nærmer mig!
  42. Konsultere en ayurvedisk læge
  43. Besøge Dyssekilde Landsby 
  44. Gro krydderurter om vinteren i min vindueskarm under en sol-lampe
  45. Rejse til New York 
  46. Danse igen YES - nu går jeg til dans hver mandag og er ikke til at stoppe (2014)
  47. Plukke nødder - uuuuh, her nærmer vi os også noget! Dejlige Asli kom forbi kolonihaven med bagagerummet fyldt med planter og træer for noget siden. Det var SÅ magisk, for samme weekend havde vi erfaret, at håndværkere havde lavet vores forhave om til et stort mudderhul uden hensyn til buske og planter. Men så kom Asli og plantede et kirsebærtræ!! Det er sandt! Og hun havde også alle mulige små buske med og altså et nøddetræ! Så hvis jeg er heldig kan jeg plukke nødder til efteråret.
  48. Etablere en fast vinterbader-rutine - altså, jeg er faktisk tæt på at strege den her, men den er lidt lige som det med meditationen. Og ordet fast skurer også lidt. Men så fast som det kan blive under de livsomstændigheder, der nu er, så er den egentlig klar til at strege. 
  49. Blive veninde med Hella Joof - gælder det mon at jeg har lyttet hendes Papmachereglen-bog på lydbog indtalt af hende selv? Og at jeg lyttede den i min seng, som om hun var der?
  50. Blive gift og få børn

Så! Det var det! Gad vide om jeg ville sætte samme punkter på i dag? Ja en del af dem i hvert fald!

Nå, hej hej for nu! Vildt lige at være på bloggen igen. Føles meget gammelkendt og rart egentlig. Lige nu er jeg ved at komme mig ovenpå en omgang influenza, og hvad er bedre til at få humøret op  end at kigge ind til sine drømme - og opdage, at jeg de sidste par år har opfyldt nogle af dem. 

Jeg vil straks sætte ind på at få Bali streget over!

Kysser fra Tina

Hov, PS, bare lige så I kan se en blomsterbuket fra Hotellet i Amsterdam

og PPS til blog-typerne: Når jeg har uploadet fotos her til bloggen, så kan jeg vel godt slette dem her fra computeren uden de også forsvinder fra bloggen? (Min computer trænger til en seriøs forårs-støvsugning).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina