tirsdag den 15. november 2011

Hæklet halsedisse

Jeg indrømmer det. Jeg aner ikke hvad det hedder, det som jeg har lavet. Hedder det en/et cowl? Hedder det et halsrør? Hedder det et cirkel-halstørklæde? Eller hvad? 

Nuvel, jeg kalder det en halsedisse, det minder så dejligt meget om helledusse, som er et skønt og godt ord.

Jeg har hæklet af noget af det garn, som jeg fik fra Yarnfreak i fredags. Nemlig Mayflower, easy care big, som er 100% merino uld.

Jeg har hæklet det med nål 5. Det var virkelig fedt, fordi det gik relativt hurtigt. Jeg har pimpet det med lidt neon fra skuffen.


Mønsteret hedder "Offset Shell Stitch" og er lige så let at hækle som granny stribes. Det er en lille ændring, som giver den grafiske forskel.

Inspireret af The Puk Project, har jeg fulgt beskrivelsen her hos goodknits, og lavet det til min halsedisse. 

Der er overhængende risiko for, at jeg ikke kan tage det af igen det næste halve år.

Update: samme cowl - men nu som 2012 model.

tina


10 kommentarer:

  1. Super flot design og farver...Det er et energiboost i en grå hverdag ;-)

    SvarSlet
  2. Virkelig flot! Og et rigtig fint mønster! Kan godt forstå den bliver på det næste laaange stykke tid!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare flot ud!
    Jeg linker til dig på vores facebookside.
    Lækkert!
    Kh Puk

    SvarSlet
  4. Ej, hvor er den bare fin!!!

    SvarSlet
  5. Det ser virkelig lækkert ud, gode farver og godt mønster. Vil skrive mig det bag øret.
    KH Mette

    SvarSlet
  6. FUCK MAND!!!! Sådan et ønsker jeg mig. Rigtig meget! Som i rigtig meget! Du må gerne gå i gang med at hækle - jeg skal nok betale!!!! <3

    SvarSlet
  7. Det er simpelthen bare vildt flot!!
    Vil du dele et par mål - hvor stor omkreds? - og højde? - hvor meget garn?
    Altså som i helt vildt flot!

    SvarSlet
  8. Rigtig fint! Kan godt li' mønsteret :-)

    SvarSlet
  9. Ohr, tak allesammen. Det er rigtig dejligt at få god respons :-)

    @Puk: Tusind tak!

    @Anette: Vi har en aftale :-)

    @ Lines: Jeg har arbejder ret intuitivt med designet, så jeg aner faktisk ikke lige umiddelbart noget om matematikken bag det. Men jeg kan prøve at få målt og talt op her en af dagene.

    SvarSlet
  10. Kunne godt bruge en opskrift - den er bare så flot :)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina