søndag den 14. juli 2013

Kolonihaveglimt uge 28

Det skal faktisk ikke hedde sig, at der ikke kommer kolonihaveglimt, bare fordi mit SartKamera er gået i dvale. Så med tak til Photo Booth kommer her en hjemmegroet fennikel. Og til ære for Maria fra mulles-oldekolle også et glimt af den hæklede herringbone plaid, som langsomt bliver større og større, og som den eneste her i huset glæder sig til vinter:

Her til aften har jeg lige set en kat gå ind under huset. Åh, hvor sødt, kan man så tænke. Men nahj! Det er ikke spor sødt. 

Det var lige præcis, hvad der skulle til, for at pæren over mit lille hoved pludselig blinkede og lyste og  gav en forklaring på, hvorfor huset fra tid til anden lugter voldsomt af offentligt toilet. Offentligt kattetoilet, mere præcist. Jeg har indtil nu lavet en ordentlig omgang lige dele aktiv fortrængning og udluftning på det, fordi jeg simpelthen ikke kunne forklare det. 

Det kan jeg så godt nu. 

Ad. Jeg må hellere sætte et skilt op med et piktogram, der meget tydeligt forklarer, at mit hus ikke er en enorm, overdækket kattebakke. Eller hyre et meget lille menneske til at ligge på lur under huset og så råbe Bøh!, når katten kommer (Gud forbyde at det er katte i flertal, i øvrigt. Det kan jeg slet ikke rumme tanken om. Så hellere én ordentlig generet kat med fine fornemmelser).

KH
tina

PS. Flere kolonihaveglimt ...


9 kommentarer:

  1. Med tanke på din kommentar om kattene der pissede på jeres butik i Pisserenden, må jeg sige, at du er vildt uheldig når det kommer til katte og pis :) Håber den kan jages væk!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha! Præcis! Jeg har også et voldsomt ondt dejavu :-D

      Slet
  2. Yay! Det ser bare skide godt ud! Og nu er der kun en uge til at jeg bestiller garn til mit :-)
    Træls med katten, du må have dit et katteskræmsel!

    SvarSlet
  3. Hvor ser der ellers dejligt og lyst ud - så katten(ne) må væk. Jeg har engang oplevet en kat, som på sådancirka 50 meters afstand fik øje en mand (i min familie, jeg vil ikke udstille ham mere end højst nødvendigt ved at komme nærmere ind på hans position i familien), hvorefter den stivnede, drejede rundt på et kvart sekund, og var forduftet! Se det kalder jeg respekt (andre ville måske kalde det frygt....) Effektivt, det var det hvert fald. Så du må ud og bøh'e dem, sådan for alvor :-)
    Held og lykke med det :-)

    SvarSlet
  4. Hvilken fennikel ! Tillykke :)

    SvarSlet
  5. @Maria: Katteskræmsel! Fantastisk ide :-) Og tak - det går langsomt. Jeg synes virkelig det er kedeligt at sy det sammen - synes også det er lidt svært at få pænt. Men det skal nok blive godt til sidst.

    @Mette: Det lyder dælme effektivt. Jeg er vist for glad for dyr, til at jeg vil kunne skræmme dem. Men en papfigur af en bøh-er vil være skønt.

    @Miri: Tak :-)

    SvarSlet
  6. Så Tina! Nu er jeg i gang med tæppet, og det går strygende! Kig med på bloggen :-) Kh. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh la la, kommer fluks :-)

      Slet
  7. Anonym7/24/2013

    He hr, kan se det for mig, lille person iført regntid råbe bønhør af kat. Håber det lykkes at skræmme dem væk.
    Kh. Stine

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina