mandag den 18. februar 2013

Unisex hæklet halstørklæde / unisex crochet scarf


Endnu et halstørklæde som har været færdig længe. Det er en makker til mine grå hæklede luffer og hue.

UPDATE: Jeg har lagt en opskrift op på mønsteret til det hæklede halstørklæde.

Jeg skrev uni-sex i overskriften. Tror egentlig det ord er røget ud igen efter hele min ungdom var en sky af Calvin Kleins "One"-parfume. Men ok, om ikke andet, så til minde om det. Pointen var bare, at fordi det er hæklet, er teksturen ret fast, ikke-puffet og ikke særlig girly-like. Selv min far gået rundt med det, og det var virkelig fint til ham. Såeh, kom ikke her. Mænd i hæklet tøj er et hit!

Egentlig kom inspirationen til halstørklædet fra det her Nørgaard-design:

(kilde)
Jeg endte ud med noget helt andet. Men jeg synes stadig billedet er lækkert …

I øvrigt har jeg samlet bunkevis af mønstre og inspiration til halstørklæder på pinterest.

You can find my free pattern for the long crochet scarf by following the link. You can also find a lot of different patterns and inspirations for scarfs on my Pinterest board.

KH
tina


12 kommentarer:

  1. Fedt resultat, selvom inspirationen ikke lige er genkendelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, inspirationens veje er uransagelige. Det kan jeg vildt godt lide! Det eneste fællestræk der står tilbage er længden.

      Slet
  2. Anonym2/20/2013

    Smukt arbejde! Det mønster er vildt flot og det er helt klart favoriten for mig :-) ha ha ck one, kan næsten dufte den nu med baggrunds musik af Bryan Adams, det var tider ;0) håber du har en dejlig uge kære Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Bryan Adams! Præcis! Og så lige en ordentlig omgang Guns'n'Roses :-D

      Slet
  3. Wow, hvor er det lækkert. Du er også bare en af mine aaaaaaaller bedste pinterest-venner :-) Du finder altid sådan nogle fede ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. yayh! Det er jeg da helt vildt glad for at høre :-)

      Slet
  4. Super fint tørklæde! Vil du dele opskriften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette! Tusind tak - og ja, det vil jeg da egentlig gerne. Det bliver i det nye år, så hold øje med bloggen. Hvis jeg glemmer det igen, så må du lige prikke til mig :-)
      KH
      tina

      Slet
  5. Hej Tina.
    Det lyder bare godt - tak for det! Jeg har kun behov for en beskrivelse af en mønstergruppe :)
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen! Hvis du ikke allerede har set det, så er opskriften landet på bloggen - kig under januar 2014 :-)

      Slet
  6. Kan jeg mon bruge noget andet garn da dette er udgået ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ork ja, det kan du sagtens. Jeg har også lavet et i lama-uld. God fornøjelse :-)

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina