fredag den 18. oktober 2013

Fredagsfund: Hæklet jakke


Halli-halløj! Jeg er altid på udkik efter lækkert hæklet tøj. Det er ikke sådan, at jeg er helt udmattet af fede fund. Jo, mange tø-hø fund fra 70'erne. Men ikke mange nutidige. Så lige nu sidder jeg og hopper og ned. Du har allerede selv set hvorfor. En hæklet jakke med figur-detaljer. Hjamen!

Det er Cat Goldin fra bloggen Slugs on the Refrigerator som har designet. Hun er hverken fra Finland eller Holland. Hun er fra England.

Er der nogen i ekspertpanelet (ja, dig og dig og dig) som ved, hvor jeg kan købe det engelske magsin Inside Crochet? Jeg tænker at det må være muligt at finde det her i KBH et sted - og det er her opskriften gemmer sig.

Herlig fredag til jer!

KH tina, som lige om lidt skal spise en stor bøf. Jep, jeg er ikke længere vegetar. Nye tider.


PS. Nu jeg er ved engelske hæklere. Måske har jeg nævnt det før, men en af mine største inspirationskilder er også engelsk og blogger på One Sheepish Girl. Hun er en skøn blogger og har en meget inspirerende historie, fordi hun har brugt bloggen til at bringe sig ud af sin generthed og ind i en verden af interaktion og selvværd.

PPS. Hvis du vil følge med i, hvad jeg finder af hæklet tøj, så find mig på pinterest.

PPS. Husk også at finde mig på facebook. Det er så hyggeligt! Lige nu linker jeg fx til en QUIZ. Den er mega-svær. Og mega-sjov - hvis du altså synes, at strik/hæklet-design er sjov - men hey, hvem i alverden gør ikke det? Og så kan du vinde bogen Mange Masker, som jeg skrev om den anden dag.


10 kommentarer:

  1. Hvor er den jakke bedårende!

    Har du undersøgt, om du kan købe bladet over nettet?
    Det ser f.eks. ud til, at du kan købe det her: http://www.english-magazines.com/dk/247-Knitting-and-Crochet-Magazines/11534-Subscribe-to-INSIDE-CROCHET-Magazine-Subscription.aspx

    Men måske kan du også købe det (billigere?) via bladets egen hjemmeside?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber det altid digitalt:
      http://www.insidecrochet.co.uk/magazine/issue/46/
      Betaling med paypal:)

      Slet
    2. @Cecillie: Jeg elsker at du skriver "altid". Jeg har først lige opdaget bladet. Men jeg skal da så meget være sådan en, som også altid køber det :-)

      Slet
    3. @Emilie: Tak fordi du sådan har undersøgt. Jeg må lige tjekke op på det :-) Jeg er så enig i, at jakken er bedårende. Fantastisk ord, i øvrigt.

      Slet
  2. Karrygul er lykken! Smukt.

    SvarSlet
  3. Nøj. Glæder mig til at høre mere, for den er godt nok lækker.

    SvarSlet
  4. Det kan købes til iPad via bladkiosk app. Ved ikke om man kan købe det over andre tablets, men mon ikke!! Men det kræver jo selvfølgelig at man er ejer af sådan en tidsrøver tingest ;) og den er da super fed den jakke!!

    SvarSlet
  5. @Fototosse: Karrygul er faktisk slet ikke min farve. Jeg bliver helt bleg og syg at se på. Men figuren på jakken er ren lykke for mig :-)

    @Fulle: Jamen jeg er så enig. Glæder mig også til at komme i gang.

    @De tossede strikkepinde: TAK for info! Jeg har ingen tablet. Endnu. Men her kom endnu en grund!

    SvarSlet
  6. Anonym1/15/2014

    FLOT jakke. Den vil jeg også gerne have opskriften på. Har du mon fundet ud af hvilken udgave af Inside Chrochet man finder den i?
    Tak

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så fed! Og den er en drøm at hækle. Mønsteret kan godt være lidt svært at forstå, men det er sjovt at arbejde med. Der er en del hjælp at hente på ravelry.

      Det er issue 46 fra oktober 2013.

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina