søndag den 16. juni 2013

Kolonihaveglimt uge 24

 

Jeg er åbenbart gået ind i mit gode gamle læsehest-humør. Tror det startede, da jeg blev ny-låner på det lokale folkebibliotek tæt på kolonien. Jeg slæbte en ordentlig stak med hjem. Så i ugen der gik har jeg læst Julia Butschkows Aber Dabei. Tja, tjo. Jeg lander nok på 3 ud af 5 stjerner. Og det er altså mest fordi, at den udspiller sig i psykiatrien. Det er fedt. For der skrives både med humor og indsigt. Måske fangede bogen mig aldrig helt, fordi jeg ikke nåede tæt nok på personerne.

Ellers er det vildeste, der er at skrive, fra ugen der gik, at der efterhånden er en del blomster herude - og flere der kan spises. Fx hjulkrone (de blå) og timian (de lilla). Jeg er vild med at gafle og gufle blomster.

Mens jeg har været uden internet-forbindelse, har bloglovin ændret i deres design. Jeg snusede lidt, og sad pludselig og kiggede på alle mine gamle indlæg, som lå sådan på én lang liste. Puha, det var helt mærkeligt. Mit liv lagt helt on-line, mens jeg bare gik og tussede ude i haven. Det er sgu lidt mærkeligt. Jeg ved det jo godt. Det er jo dét, som blogging går ud på. Men egentlig ser jeg det mest som en bivirkning, som jeg må lære at leve med.

For jeg er vild med det der blogging - jeg har savnet det, og jeg har savnet Verdens Bedste og Sødeste og Sjoveste læsere (eller hvad man nu skal kalde jer - i hvert fald ikke "følgere", det lyder simpelthen for meget som stalkere og 'kommentatorer' lyder også fjollet). Så nu er der allerede kommet to indlæg i dag. Og måske kommer der flere, for der er egentlig vildt meget verdensomvæltende, som bare ud.

Nå, men læsehesten her vil gerne høre, hvis du kan anbefale noget god sommerferie-læsning? Ikke noget fra krimi-genren (hallo, jeg sover i et lille skur på en mark pt, brrr), men gerne noget med indsigt og humor.

KH fra tina

PS. Hvad sker der lige for, at der gik fra jord til bord og mad-blog-billeder i den? Gisp, og faktisk har jeg en opskrift i tankerne, som jeg gerne vil dele. Hillemænd, hvad skal det ikke ende med!

PPS. Flere kolonihaveglimt ...

PPS. Follow me on bloglovin'

PPPS. Øh. Nej nu er der vist ikke mere.


10 kommentarer:

  1. Og lige præcis din kolonihave gør at jeg med ro i sindet kan læse din kommentar til min give away! Forlade Amager?? Du må da være gal ;) Skønne billeder fra ugen der gak og så det der med at savne bloggeriet, det er jo noget af det positive der kommer af at være analog for en stund. Jeg troede faktisk at jeg måske ville ende med at stoppe helt, men maj gav mig energi og lyst til at blogge igen og det er jo skønt! Glæder mig til at læse, kommentere og snuse forbi din blog en masse i fremtiden! Måske jeg er en blogsnuser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, du har faktisk mere ret end du aner! Kolonihaven giver mig så stor en skovlfuld provins, at jeg ikke forlader øen foreløbig. Og hey, dig stoppe med at blogge? Dén havde jeg ikke set komme! Puha, godt du lige var analog lidt, så. Vi snuses :-)

      Slet
  2. Det ser super hyggeligt ud. Ahhh en opskrift, hi hi husker stadigt var det mormor kagen ( mener den stod skrevet på et smukt gammelt krus du havde). Håber du får fat i ngt.spændende sommerlæsning som du kan hygge med i dejlige kolonihave hus:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, det havde jeg helt glemt! Men ja, du har helt ret, der var da noget med en kage lavet af pandekagedej, virkelig godt husket :-)

      Slet
  3. Jeg vil til hver en tid anbefale Haruki Murakami. Det er litteratur med indsigt, fantastiske historier og verdener, der er nye og til tider ubegribelige. Hvis ikke du allerede har læst hans bøger, så er det dem du skal berige dig selv med :-) P.S Mine favoritter er hhv Trækopfuglens krønike og Kafka på stranden

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh ja, Murakami! Jeg har kun læst en enkelt lille bog af ham (Sputnik min elskede, tror jeg den hed). Så købte jeg Kafka på stranden, men har faktisk aldrig fået den læst. Tror du har helt ret i, at de skal på min liste over sommerlæsning! Tak!

      Slet
  4. Har lige læst Under Dynen af Marian Keyes - helt garanteret krimi-fri, nærmere sådan lidt klumme-agtig og meget underholdenden uden overhovedet at ramme nogle dybder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. "underholdenden uden overhovedet at ramme nogle dybder" - I love it!

      Slet
  5. Hej Tina, igen skønne kolo-billeder!! Har lige læst: Der er ingen steder at græde her. Det var en fin fortælling, ellers elsker jeg alt af Anna Gavalda og Ida Jessen. Lad mig høre, hvis du har/får læst noget af dette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette! Rigtig fin titel. Anna Gavlda har jeg ikke hørt om. Ida Jessen har jeg læst en del af og var ret pjattet med det. Tror liiige jeg skal tjekke op på de andre du nævner også. Tak!

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina