tirsdag den 2. april 2013

CC #2: Grå sweater





Dagens farvetema er grå. Så heldigvis fik jeg lavet pind 9-sweateren færdig i weekenden. Så var den også klar til at starte kolonihave-sæson, selvom der stadig er frost og vand til kaffe er noget, man henter i en dunk.

Mønstert på den grå sweater finder du via linket ovenfor. Eller, dvs grundmønsteret, for jeg har lavet den meget længere (gidder ikke have kold mås i haven), ærmerne smallere osv.

Men altså, jeg var ude haven i dag - og jep, jeg hæklede derude for første gang. Jeg fik pillet lidt ned, flyttet rundt på noget andet og alt er helt, som det skal være.

Faktisk begyndte jeg på trøjen, fordi jeg ville have en varm sweater til kolonihaven. Vel at mærke før, jeg overhovedet havde fundet have. Så det er blevet en årsag-virknings-sweater: Strik en sweater og få en kolonihave.
  
KH
tina

PS. Jeg er hoppet på en Creative Challenge, hvor jeg hele måneden blogger om farver. Jeg er vild med det allerede. Du kan også sagtens nå at være med. Jo flere, jo sjovere. Læs mere via linket.

PPS. Jeg har strikket sweateren i filcolana naturgarn. Men jeg har altså ikke dampet eller blokket eller noget. Behøver man det? Eller kommer jeg til at brænde op i strikke-helvede nu?


2 kommentarer:

  1. Det var da være jeg skulle smide en hus sweater på pindene så :)
    Din er skøn !

    SvarSlet
    Svar
    1. Klart! Jeg tænker, at det trick kan overføres på rigtig meget, man ønsker sig :-)

      Tak, den har også været på lige siden den kom af pindene!

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina