tirsdag den 10. januar 2012

Find Seks Fejl

Det var en højdramatisk dag i går. Mine forældre og min kære mormor var lige kørt afsted mod det nordjyske, og jeg gjorde klar til at sidde sådan her:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgSXIyyyGuJjkt3_VZhb5BFuDhA9OTPOJtMuVueBlSN9PTky2OZS_bhDK4-0_B5mSRvEebRjeXDhuJzP2G06l-8aJyCM6mUb1SosOUakya4iIWkTiyOy5RPMH6KHqpf5Zh5EfY7kRWXw0Y6/s800/2.gif
Eller, selvfølgelig ikke helt sådan. For jeg skulle også have selskab af en croissant og min computer. Så vi satte os alle tre i sofaen. Samtidig. Et halvt sekund senere var der en kvart kop kaffe udover min bærbare computer. Men man skal jo ikke græde over spildt mælk (med kaffe), så jeg fik fjernet det værste og skrev videre. Lige indtil, at alle tasterne gav op samtidig. Godt nok har jeg sådan en her:




Den kan både skrive med sort og rødt. Og holde underboen vågen. Men den kan ikke gå på nettet. Så pludselig kunne jeg hverken få mit daglige blog- eller pinterest-fix! (Forestil dig skriget). 

Heldigvis kom Heltinde Troelsen ind i billedet og redede mig og mit blodsukker med hjemmelavet vege-burger, Helten Hebsgaard lavede fiksfakserier med rensebenzin, afmontering af taster og systematisk fejlfinding, og da også Lyshastighedsmesteren Schultz Carstensen havde været på banen og på loftet, så det hele meget lysere ud.

Så nu sidder jeg her bag skærmen på min alt for tørstige computer med et eksternt tastetur. Du må frygtelig gerne være med til at krydse fingre for, at tastaturet på selve computeren kommer til at fungere igen, når den er tørret helt (for det tager altså en uge siger Helten og Lyshastighedsmestereteren).

Hvad kan man lære af det? Ifølge Helten Hebsgaard kan man lære, at man slet ikke skal have en computer men en (product-placement fjernet af red.). Er man lige så old-school som jeg, så kan man lære, at der er (mindst) 6 fejl på billedet nedenfor. Kan du finde dem?

(Kilde)
Selvfølgelig har jeg også lært (igen igen), at uden mine gode venner, så kan jeg ikke engang drikke en sjusket kop kaffe, uden min verden vælter. Såeh: Tak!

KH
tina

illustration 1 by Hallo Heute - illustration 2 by ceridwendesign

6 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgerligt, når du nu havde glædet dig sådan til en hyggestund. Find 6 fejl...det springer jeg over for nu, da det eneste jeg bør finde nu er min seng. Sov godt og god dag i morgen..knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, at du alligevel nåede at læse min blog som godnathistorie.

      Dejlig lørdagaften til dig. KH tina

      Slet
  2. Anonym1/11/2012

    Nåååååååårh hvor er du dejlig! Og hvor er det dejligt at se, at du skriver fra computeren igen. Jeg krydser og krydser - men er fortrøstningsfuld, fordi du jo trods alt er live and kickin' fra Mr Mac! Jubiii!
    Store krammere fra én af dem, der heller ikke kan leve uden dig! Møf!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser også stadig. For postmokka-Maccy lyder sådan ret meget som en rusten færge nogle gange. Og ASDFG-tasterne strejker stadig. Heldigvis har jeg et låne-tastetur, men det med at Maccy skulle være bærbar, er pt gået fløjten.

      Møfeligt møf tilbage til skønne du

      Slet
  3. Ha ha ha sikke en historie og hurra for de gode venner, som jo egentlig er mere uundværlige end computeren. Godt du er on-line igen. Vil lige som en bonus-info fortælle, at man kan få de dersens termokrus med låg og drikketud - så kan der ikke ske det helt stor :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nårhja! Det er da sådan et krus jeg skal have - helst sådan et med rund bund, så det slet ikke kan vælte :-D Lige noget for Anne Black at få det i produktion :-)

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina