tirsdag den 31. januar 2012

Resultatet af januars broderiudfordring

Så er det lykkedes mig at færdiggøre månedens broderi. Efter at have opdaget stoffets lyksagligheder (i stor modsætning til papirets), begyndte jeg på et nyt broderi, der nu hænger som en opfordring i køkkenet:


S´et ligner til forveksling et "g" (eller egentlig ikke til forveksling: det ligner et g). Men det var faktisk ret sjov at sy, selvom det betød utallige stik i min stakkels pegefinger, og at jeg skulle være meget koncentreret, og hele tiden tog mig selv i at have tungen i mundvigen. Men stinget har helt klart potentiale - ikke mindst fordi man "lynhurtigt" får et resultat i modsætning til med korssting.

Så det er med stor glæde, at jeg nu kan lægge mit første broderi op på opslagstavlen i klubhuset for den broderende selvhjælpsgruppe. Er der mon andre, som også sidder med rødglødende nåle for at nå at være med, inden måneden løber ud? Ellers er februar lige om hjørnet, hvor alle kan nå at springe med på den næste udfordring fra feeling stitchy.

Det er så skønt, at min impulsive ide om en selvhjælpsgruppe har resulteret i en rigtig gruppe! Der er mindst tre faste medlemmer - og en 5-6 stykker, som overvejer at springe på til februar. Men i selvhjælpsgruppens ånd er det handling og ikke tanke, som tæller, så hvem der syr løs får du overblik over ved at kigge på opslagstavlen :-)

Hvis du har lyst til at modtage en mail, når der bliver lagt nyt op på opslagstavlen, kan skrive en kommentar med deres mailadresse - så du er sikker på at vide, hvornår der sker nyt.

kåhå
tina



14 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fiiin, inspirerer mig i den grad. Måske jeg også må lave sådan én :-) Budskabet fejler i øvrigt heller ikke noget... God aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt at jeg kan inspirere det - det er jeg super glad og overrasket over at høre! Fedt! Lad mig endelig høre, hvis du hopper med :-)

      Slet
  2. Fedt budskab og flot resultat! Nu får jeg selv endnu mere lyst til at hoppe med på vognen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vognen er så klar til dig, jeg håber du hopper med på den. Der er rart at være :-)

      Slet
  3. Yes hvor ser det fedt ud! Skønt budskab!

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor ser det godt ud! Jeg får helt lyst til at prøve kræfter med den form for broderi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og fedt at du får lyst til at få gang i nålen. Denne måneds udfordring er faktisk lidt i samme dur, eåeh.... ;-)

      Slet
  5. Ha! Det er skønt og skæv på den fede måde.

    Kåhå
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke et kompliment! Tusind tak! Kåhå tina

      Slet
  6. Total cool. Tillykke med det flotte resultat.
    Glæder mig til at se hvad du finder på i februar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - det er virkelig skønt at du/I tager så godt i mod det. Jeg var ikke rigtig selv overbevist, så det er dejligt med så positiv respons :-)

      Slet
  7. her er mit indlæg: http://designlacamara.blogspot.com/2012/02/freestyle-broderi-med-insekt.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mille :-) Som jeg lige skrev ovre hos dig, har jeg tilladt mig at lægge dit link op på opslagstavlen (http://tichtach.blogspot.com/p/kom-sy-med-2012-en-selvhjlpsguppe.html), så vi har dem samlet. Jeg er vild med din guldsmed! kh tina

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina