søndag den 3. marts 2013

Bjørnehi og elefant-nuttetut



Den øver sig stadig i at lære at gå uden at vælte. Den øver sig også stadig i at balancere med sin snabel, den lille, nye unge i Kbh Zoo. Meget høj nuttethedsfaktor har den. I morgen fylder den en uge.

Jeg så den i går (hvor jeg også så de gigantisk tunge, kluntede og fløjlsbløde isbjørne tumle rundt - must see, sådan er det bare!). Men altså, elefantungen mindede mig om sidst, zoo havde en elefantunge, som jeg tog fotos af. Den på mit foto er dog cirka dobbelt så stor som den nye.

Og nu jeg er i zoo-skuffen. Jeg var engang i aften-zoo, hvor de brune bjørn lagde sig til at sove i én, stor klump. Jeg havde meget lyst til, at være med i den bløde, varme flok.




Sådan har stinestregen det vist også nogengange. I hvert fald når hun har feber. Jeg knus-elsker den tegning!

(illustrationen er et lovelink bragt med tilladelse fra stinestregen)


Hvad er dit must-visit yndlingsdyr i zoo?

KH
tina



6 kommentarer:

  1. SØDE elefantbilleder. Jeg elsker at besøge pingvinerne. De bliver bare ved med at være evig-sjove og nuttede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Åh, pingvinerne, de er SÅ sjove. I den nye, aktiske ring er der en afdeling med små pingviner, som flyver speed-hurtigt gennem vandet. Det er en fest!

      Slet
  2. Vi har netop idag siddet og snakket om elefantungen og isbjørnene, det må være et must i en af de kommende weekender. Og så er elefanten jo næsten lige så gammel som min lille gut, det er hyggeligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhr, det er da også rigtigt! Det er virkelig hyggeligt!

      Slet
  3. Dejlige billeder og tegninger. Elsker bjørne! Jeg er helt vild koalerne, men det er hundrede år siden vi har været i zoo, mener det var Randers regnskaov sidste gang. Ha en dejlig uge kære Tina, bjørnekram herfra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow, jeg vidste slet ikke, at der er koalaer. Dem skal jeg klart hilse på næste gang. Jeg har også et meget blødt punkt for bjørne!

      Og sikke et dejligt bjørnekram. Du får et ordentlig et tilbage også :-)

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina