tirsdag den 28. august 2012

Berlin del 2: Wollen Berlin - en anbefaling









Som tidligere nævnt, så fandt jeg den mest fantastiske garnbutik under min ferie i Berlin. Den er ret så nyåbnet, hedder Wollen Berlin og slår på tromme for slow fashion.

For et års tid siden troede jeg, at en garnbutik er en garnbutik. Men sådan er det slet, slet ikke.

Garnbutikker er lidt som tøjbutikker: hvis de ikke rammer min stil, så bliver jeg hverken inspireret eller køber noget. Men når jeg så pludselig finder et godt sted, så kan jeg slet ikke få armene ned, og jeg bliver inspireret og flår ting ned af hylderne.

Sådan er Wollen Berlin for mig. Indehaver Ruta hjalp nu også godt på vej med super meget viden og gode idéer. Skønt skønt. Det rosa garn på billedet er hørgarn - mega lækkert og ikke noget, jeg ellers sådan lige er faldet over i dk.

Wollen Berlin ligger i Gärtnerstrasse 32 i Friedrichshain, lige overfor den fantastiske Kaufbar - og i det hele taget i Berlins bedste shoppeområde, hvis du spørger mig. (Hvis du klikker på Gärtnerstrasse-linket, kommer du til googlemaps. Rigtig mange gader/ejendomme i Berlin er blevet slørede efter ønske fra beboerne - et lille hverdagspåmindelse om, at vores tyske naboer har en helt anden historie end os danskere, og at de derfor forholder sig helt anderledes til Det Store Overvågningssamfund).

Du kan shoppe hjemmefra via butikken og læse Wollen Berlins skønne blog.

Das war das - et lille love link i en stor garnverden!

tina


6 kommentarer:

  1. Anonym8/28/2012

    Mega lækkert blog lovelink, fantastisk med dyrt univers, hvordan skal man kunne begrænse sig!!? Det må have været fantastiskt, at komme ind i så'n moderne garnshop! Tak for tippet og ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig lige præcis så'n en moderne garnshop, hvor man slet ikke behøver begrænse sig. Min stak har sneget sig ind på nederste billede :-D

      Slet
  2. All you knit is love - love it! :D

    SvarSlet
  3. Åh, hvor får man lyst til at tage til Berlin....Der er så skønt om efteråret!

    SvarSlet
  4. Ooooohh, tak for alle de gode links (har det på præcis samme måde med garnforretninger - alt eller intet!)
    Ska' liiige checke den webshop ud ;-) Selvom den virkelige vare er tusindfold bedre :-)

    SvarSlet
  5. Shit det ser lækkert ud. Er klart på to-do-listen til næste Berlin-tur :) Tak for tip!

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina