fredag den 17. februar 2012

Kelim - neon og mønstre

Jeg har åben mund og polypper. Jeg er faldet over de mest fantastiske tekstiler fra kira-cph. Jeg husker tydeligt butikken fra mine første besøg i kbh i min tidlige ungdom. Men jeg husker mest farver og mønstre. Men OMG (udtales som Janis fra Friends). 20 år efter at alle andre har opdaget kelim, er jeg helt pladask:

(Fotokilde for alle fotos: kira-cph.dk)
Udover de mest fantastiske kelim-tæpper, har kira-cph også alle mulige andre goodies, fx: 
(fotokilde)
Den plaid behøvede altså ikke at gå mere en én gang rundt om min sofa! Den hedder godt nok ikke en Plaid men en fouta - den kan jo bruges til alt. Især hvis man bor i nord-afrika, hvor den vist er fra. Men den måtte også meget gerne komme med mig til stranden. Og til yoga. Når den og jeg og årstiderne har et par måneder mere på bagen.

Hm, måske er jeg den sidste til at opdage kira-cph og hendes webshop. Men hvis ikke, så kan det være at du bliver lige så inspireret og farvetosset som jeg :-)

Før du er færdig her på siden og skal hen og se x-factor (jep, jeg har gennemskuet dig :-) så tag et smut forbi klubhuset. Kun halvvejs gennem måneden havde Sanne Krøl lagt det fineste broderi op. Respekt!

Dejlig lørdag til dig!
kh 
tina 


6 kommentarer:

  1. Jeg har en ide om, at når jeg skal til marokko næste gang, så skal jeg have et stort et med hjem! Godt at man kommer afsted en gang om året! Skal du ha noget med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow, en gang om året!? Klart jeg skal have noget med ;-) Åhr, jeg gad virkelig godt at tage til marokko - bare for at drysse rundt på markeder og sidde på kelim dagen lang. Det må jeg straks tilføje min to-do :-)

      Slet
  2. Fede farver, man bliver i godt humør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke? Farver gør godt :-)

      Slet
  3. Jeg er selv helt pjattet med kelim og jeg går så småt med planer om at prøve at overføre netop den slags mønstre og farver til broderi. Det kunne blive super sejt tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt klart en fantastisk idé Sanne! Det bliver du nødt til at forsøge dig med - et perfekt projekt at tage med i den broderende selvhjælpsgruppe :-)

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina