søndag den 19. februar 2012

Photo Challenge #19: Something you hate to do

Jeg hader at kæmpe med kafkaske systemer som kommunen og psykiatrien. Men det rækker min kreativitet ikke til at illustrere en søndag eftermiddag.

Så derfor har jeg valgt noget andet: at afslutte projekter, som har mistet nyhedens interesse. Eller mere korrekt: at starte op på at afslutte dem. Fx har jeg min taknemmeligheds-dagbog. Faktisk skriver jeg i den næsten hver aften. Men jeg kan simpelthen ikke få den lavet færdig. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg vil hygge mig med det, når jeg beslutter mig til at gøre det. Men der er altid lige et afsnit Paradise eller en hækleprøve, som får første prioritet.

Sådan ser den ud pt:


Heldigvis kan jeg sagtens skrive i den. Det er det vigtigste og det bedste.

I temaets ånd bliver jeg nødt til at nævne Søren Ulrik Thomsens: "Det værste og det bedste":

... Det værste er at få et kærlighedsbrev
fra en kvinde man aldrig kan elske

Fald aldrig i søvn omkring klokken sytten
for det er de værste drømmes tid
hvor din ungdoms by genopstår i en stejl tåge
i hvis kløft du råber din kærestes navn og finder en sko fuld af blod

At jeg simpelthen aldrig bliver så fuld at jeg glemmer selv mit mindste problem er det værste… (kilde)

Aldrig at falde i søvn omkring klokken sytten har bidt sig fast i mig som en sandhed, så jeg gør det stort set aldrig :-) Sys Bjerre har læst digtet og skrevet sit eget:


... at være så alene at jeg bliver i tvivl
om jeg eksisterer
er det værste

det bedste er 
lego, lyserød champagne og
lyden af toget jeg har ventet på ...
(kilde)

Det værste. Et meget bedre ord end "at hade". At hade er så forskelligt fra at synes, at noget er det værste. Det vil jeg kunne skrive meget om. Men nu er det vist på tide at stoppe søndagens associationer. Hvad er det bedste og det værste for dig?

kh 
tina


Photo Challenge Feb 2012:

8 kommentarer:

  1. Den digtsamling er helt fantastisk. Tak fordi du mindede mig om den; den skal bare lige hentes i bogreolen og så skal der genlæses i aften på sofaen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde også selv helt glemt den. Desværre har jeg den ikke selv, selvom jeg er stor fan og vild med den måde illustrationerne og teksten arbejder sammen på. Rigtig god fornøjelse med genlæsningen :-)

      Slet
  2. Når nu du spørger...
    Det bedste er uden tvivl min lille søn og alt hvad han indebærer.
    Det værste er tanken om, at der skulle ske ham noget, eller mig for den sags skyld, så jeg ikke kan være der for ham! Det bliver måske en smule følelses-la-la, men... man bliver saftsuseme også følelsesladet af at blive mor - og det vacuum lever jeg vist lidt i lige nu ;)

    Kender godt det med at afslutte projekter... Har altid gang i alt muligt, og så er det jo (som du skriver) engang i mellem at man mister lidt interessen! Har gang i et hæklet babytæppe, der skal gives væk i barselsgave... Og jeg giiider bare ikke hækle mere på det! Men jeg må nosse mig sammen, for babyen bliver født lige om snart :)
    Det blev så lige til en hel stil... Sorry :) God aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Følelses-la-la er det, som holder hele verden i gang, så dit svar er smukt!

      Måske vi her i blogland skulle lave sådan en slags bod, hvor vi kunne lave hinandens projekter færdige? Jeg gad fx godt hækle på et babytæppe lige nu :-)

      God fornøjelse!

      kh
      tina

      Slet
  3. Total sej taknemlighedsdagbog! Hold op hvor er den flot! Og sikke et potentiale den har, når lysten kommer over dig til at arbejde videre med måneds-forsiderne! Wow! God fornøjelse.... på et tidspunkt ;-)
    /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at du kan lide den, Liv!

      Jeg glæder mig også til at komme videre med den - engang :-)

      kh

      tina

      Slet
  4. Jeg har en artjournal - det ligner det samme princip? Jeg ville ønske jeg brugte mere tid på den, men jeg har faktisk ikke haft den fremme siden i sommers :-O

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor sejt - jeg gad vildt godt at have en art journal! Men ok, nu skal jeg måske i første omgang holde mig til at lave min taknemmelighedsbog færdig :-)

      Håber du får gang i din bog igen og viser den frem!

      kh
      tina

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina