torsdag den 16. februar 2012

RIP - og så sej vil jeg også være, når jeg er 94 år

Zelda Kaplan døde i går. Til hendes minde skriver Advanced Style bla:
"Zelda had a zest for life. She loved dancing and was a regular at New York's hottest clubs where she could be spotted dancing the night away in her brightly colored suits and matching hats."

På gaden i NYC - om at leve det gode liv

Læs meget mere om hende via linket  til bloggen ovenfor - der er også fotos, hvor hun er dressed up til sin 95 års fødselsdag.

* * *

Nogle planlægger at sove når de bliver gamle. Jeg planlægger at gå i store hatte og alt andet end beige. Og så vil jeg danse. Hele natten. Er der ikke nok nogle, som vil være med? Jeg håber altså ikke, at alle andre på plejehjemmet bare vil sove til den tid?

Jeg mener, i dag er klokken lidt over 20 og jeg er allerede gået i seng. Med en kage i den ene hånd og min computer i den anden. Og mit hækletøje i den tred... nå-ja. Men anyways, jeg er så træt. Ristet og træt, som var jeg lige kommet hjem fra en uges Roskilde Festival. Men jeg er bare kommet hjem fra første dag på hospitalet (aka den psykiatriske dagshøjskole), efter at jeg har ligget syg en uge.

Når jeg på et tidspunkt bliver mere frisk og vågen igen og den der depression ikke er ud over sit hele med sit konstante krav på søvn og søvn og opladning, så håber jeg altså, at alle andre ikke er begyndt at sove helt vildt ovenpå deres søvnløse baby-nætter og byture. Jeg håber, at der er nogle, som vil være med til at gøre kvinder som Zelda Kaplan kunsten efter, dresse up, på med læbestiften og danseskoene og så holde en fest. Ellers må jeg dælme flytte til NYC.

Altid huske, aldrig glemme: "One must be interested in the world not only in own's self" (Zelda Kaplan).

kh 
tina


8 kommentarer:

  1. Jeg danser gerne med :) Skal ikke sove min tid væk når jeg bliver gammel, for jeg har en masse at indhente!
    Knus

    SvarSlet
  2. fuldstændig enig, jeg vil s.. også danse når jeg bliver gl. :-)

    SvarSlet
  3. Skriv også mig på dit dansekort :)

    SvarSlet
  4. I'm in... Og selvfølgelig også klar til en omgang rollator-rally ;)

    SvarSlet
  5. Jeg vil også være med. Jeg skal nemlig gå i leggings, en stor lang sweater og ballerina sko, ligesom Audrey Hepburn :)

    SvarSlet
  6. Håber du snart bliver frisk nok til at danse glad ud i livet...:-)

    SvarSlet
  7. Jeg er med! Vi dresser up og valser ned ad Amagerbrogade om ca 50-60 år :)

    SvarSlet
  8. Hvor er i helt igennem skønne! Der bliver jo fest! Det er nok første gang, at jeg har glædet mig til om en 50-60 år, men det bliver jo toppen, tak!

    kh tina

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina