søndag den 27. oktober 2013

Filmtid: Det er edder-brodermer flot!



Sarah Becker er sej. DR har lavet en lille men super-inspirerende film, hvor man følger hendes arbejdsproces med at lave broderi. Der er virkelig meget nål og tråd og paillet og skitse. Og lidt livshistorie. Perfekt til en sløv søndag.

Mit yndlingscitat fra filmen er: "Dyr er lidt sindssyge" og "I virkeligheden kan jeg ikke brodere på den rigtige måde. Det skal kunne holde. Det er et godt broderisting for mig.  ... Jeg tænker ikke over stinget. Jeg tænker over stemningen og udtrykket".

Ved at klikke her, kan du se filmen via Skals Haandarbejdsskole, men du ryger du af bloggen, sorry. Jeg har taget et screenshot fra filmen. Så måske får jeg så stor en bøde, at jeg må gå fra hus og hjem. Eller kommer i fængsel for evigt. Eller også er der ikke nogen der opdager det. Hvis nu jeg kommer i fængsel for evigt, så tror jeg også, at jeg vil begynde at sy insekter. De er SÅ fine, dem Sarah Becher laver. På sådan en crazy måde. Men ellers er der nok ikke nogen chance for, at jeg kommer til at brodere igen lige foreløbig.

Der er flere inspirerende film med kunsthåndværkere på Skals hjemmeside.

KHlige søndagshilsener
tina


14 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud.
    Tak for tippet.
    Det lyder helt bestemt til at være perfekt til en våd regnsvejrsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig helt perfekt til våde regnvejrsdage. Så kan man putte sig og drømme sig væk i inspiration og helt andre universer. Det kan jeg rigtig godt lide.

      Slet
  2. Hvis du må gå fra hus og hjem, så har vi et gæsteværelse du kan flytte ind i. Ligger dog lidt langt fra kolonien - i hvert fald på cykel. Og hvis du kommer i fængsel, så skal jeg nok besøge dig. Eller sende en kage med en fil eller noget...
    Tak for tippet. Så fin lille fim.
    God søndag aften.
    Kh. Liv

    ps. i virkeligheden bor jeg jo egentlig ret tæt på Skals ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh altså Liv! Du er og bliver helt fantastisk. Pas på jeg ikke tager dig på ordet :-)

      Rigtig dejlig søndag aften til dig også! KH tina

      Ps. Ha ha, jeg kan slet ikke få billedet ud af hovedet af kage med en fil i. Det er SÅ old school og Anders And-agtigt. Skønt!

      Slet
    2. Hmmm... aldrig tidligere er jeg eller mine ideer blevet kaldt Anders And-agtigt. Det vil jeg lige tænke over om ikke jeg skal gøre noget mere i ;-)

      Slet
  3. @Liv (nu kunne jeg pludselig ikke få lov til at kommentere indenfor boksen). Men JO, det skal du helt klart. Anders And-agtigt er SÅ godt. Og altså, det er jo ikke dig, som er det. Det var idéen :-) Jeg sidder og tænker på alt muligt, som kan bages ind i kager lige nu :-D

    SvarSlet
  4. Ville så gerne se programmet, men der står bare "udsendelsen er udløbet", på den side jeg kommer til :( Er det bare mig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Skete også for mig. Så trykkede jeg på nr. 2 link 'Skals Haandarbejdsskole' og så blev filmen downloaded til min puter - og jeg kunne se den ;-)

      Slet
    2. Jeg sidder med det største smil. Hvor er det skønt at logge herind og så har I hjulpet hinanden - tak for assistancen, Liv! :-) Jeg har fikset linket nu, så det skulle være på plads...

      Slet
  5. Åhhh men altså hvor er det dog en fantastisk inspirerende og glad film! Jeg får helt lyst til at smide raklen væk og fatte nålen, måske en kombi af mine tryk og så med lidt tråd kunne være fint? Hvis du bliver sat fra huset så kan du bare banke på, du må bo i mit krearum, vi har masser af plads :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt at ramme plet med inspirationen - og jeg kunne da ikke være mere enig. Kombinationen af tråd og tryk er virkelig spændende. Hvis ikke du allerede kender dem, så skal du klart tjekke Kirsten Marie Dehn ud. Hun er den vildeste til at brodere og har i længere tid samarbejdet med Finurlige Finesser om at lave broderi og tryk.

      At bo i dit krearum vil da være den største drøm! Åh, som at komme i himlen. Det gad jeg virkelig godt :-) TAK.

      Slet
  6. Skal nok besøge dig i fængslet og måske bage en fil ind i en kage som tak for dit fine tip :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får næsten lyst til at tage et smut forbi kasjotten nu :-)

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina