lørdag den 23. november 2013

Kolonihavefolk og status på garnprojekter

 

Mens jeg stadig kun drømte om kolonihaver, tegnede jeg de arketyper, som jeg forestillede mig fandtes sådan et sted.

Jeg har lyst til at rentegne den. Så det her er lige en reminder til mig selv! Jeg glemmer nemlig at få mine tegninger lagt på bloggen.

Sommerens forsvinden har manifesteret sig. Jeg har gang i garnnøglerne igen. Først et nyt projekt, så et gammelt flerfarvet strikke-projekt, som jeg har været ved at dåne over. Nu bliver det til vævestrik /Yiiiha/. Og så den hæklede trøje, som har været så længe undervejs, at jeg ikke kunne huske, hvordan jeg havde lavet forsiden, da jeg kom til bagsiden. Men nu mangler jeg kun montering.


Hvis du er på Amager i dag, så kan du kikke ind til MyMinMy hos Smukt Brugt på ruten i danmarks største juleoptog på Amagerbrogade. Selvom, udenfor skinner solen som om at det var september. Crazy. Tror jeg vil skynde mig ud i det, før det pludselig er væk igen. Juleoptog eller ej.

KH
tina


12 kommentarer:

  1. Fedt med en "fordomstegning" som sikkert holder stik langt hen ad vejen, sådan er det jo med de der fordomme :) Kom du forbi idag? Der var proppet med mennesker :) Og ja det var da det smukkeste vejr at tænde Amagerbrogade i, lige ind til vi skulle cykle hjem hvor det så var begyndt at regne med en modbydelig kold novemberregn :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er VILD med fordomme. Idealtyper. Personlighedstypologier. Du nævner det. Og så skille det hele af igen bagefter. Sociologi-skadet ;-)

      Slet
  2. Der er altid godt gang i et fyrværkeri af kreativitet hos dig kære Tina. Skægt, med arketyperne - savner dine dejlige og skæve streger, men alle dine garner fryder bestemt også mit øje. Håber du nyder november, stort kram herfra Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Fyrværkeri af kreativitet. Dejligt billede :-) Stregerne savner faktisk også at være på bloggen. Jeg skal have startet kameraet op, så de kan komme ud i lyset. Så drukner vi heller ikke helt i garn herinde. Dejlig november til dig også, kære Mette.

      Slet
  3. Sikke et smukt star stitch, du har gang i :) Er det den hæklede trøje?

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, jeg er vild med, at din hækleviden bare stiger og stiger og du kan spotte sting på afstand! Den er her i brug på et cowl :-)

      Slet
    2. Tak, hvor er du sød :) Og hvor er det dejligt at blive mindet om, for jeg tænker ikke over, at jeg var helt blank for halvandet års tid siden (eller hvornår det nu var). Du må endelig lægge et billede op af det færdige cowl! Er det Easy Care Big, du hækler det med? Synes nemlig det ser noget tykkere ud end de Merino Lace, jeg har liggende derhjemme - men jeg kunne SÅ godt tænke mig at bruge dem i et stjerne-tørklæde :)

      Slet
    3. Præcis! Det ligner da faktisk Easy Care Big. Men det er tyndere. Det er den økologiske Semilla fra BC-garn. Lige nu driller garnet faktisk. Men jeg skal nok vise frem :-) Stjerner rocks!

      Slet
    4. Åh, skønne Semilla! Hæklede en halsedisse (så hyggeligt et ord!) i rib med netop Semilla :) Glæder mig til at se det færdige stjerne-cowl ;)

      Slet
    5. Jeg har faktisk problemer med garnet. Pludselig kommer der en knude, og så har garnet en helt anden karakter og ligesom små "bomber" af uld som ikke er tvundet. Hm. Ved ikke om det er en fejl, men det virker sådan...

      Slet
    6. Det lyder godt nok mærkeligt, ja. Det problem havde jeg ikke - måske du kan tage det ind til forhandleren og vise uldbomberne?

      Slet
  4. Hmmm - det er faktisk godt at høre, at du ikke har oplevet det samme! Uldbomber er selvfølgelig ikke de værste bomber i verden. Men stadig ;-) Tak fordi du vendte tilbage!

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina