fredag den 1. november 2013

Super Bowl for strikkere


I aften vil norsk national-tv NRK slå verdensrekorden i strikning. Rekorden er australsk og er på 4 timer og 51 minutter - fra ulden stadig sidder på fåret til sweateren er strikket færdig. 

"NRK producer Rune Moeklebust said Friday that ‘it’s kind of ordinary TV but very slow, although they’ll be knitting as fast as they can" (The Mary Sue).

Jeg skal mødes med skønne folk fra strikkeklubben og nørde igennem her til aften. Det hele starter vist 19.30 og varer så hele natten. OH MY! 

Jeg går og dimler mellem, om jeg skal starte op på et nyt strik (som jeg hverken har garn til lige nu og heller ikke har noget får, jeg lige kan ribbe), eller om jeg skal hækle. Ikke noget let valg! Et eller andet skal jeg i hvert fald lave, mens jeg ser det. Det hører sig til. Og her har vi nok den helt store forskel mellem at se Super Bowl og NRK-strik hele natten. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som selv spiller imens de ser Super Bowl.  

Skal du også se det? Og har du et forslag til, hvad jeg skal strikke, hvis jeg skal strikke? Det skal være nemt.

Update: Du kan stadig nå at se NRKs strikkeprogram.

KH
tina

PS illutrationen hedder Knitting Sheep og er lavet af Popmarleo

4 kommentarer:

  1. hi hi hvor er det fedt!!! Håber du får en skøn aften og glæder mig til at se hvad du hiver af fåret ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fedt koncept! He he, jeg fik hevet lidt af fåret - men meget ortodoks valgte jeg at hækle i stedet for at strikke. Meget radikalt på den Nationale Norske Strikkeaften :-D Men til gengæld hæklede jeg noget meget hæklet, som jeg aldrig har hæklet før. To be continued...

      Slet
  2. Jeg troede jeg kunne se det her hjemme, men ak... Fik i det mindste strikket ryggen på en bluse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ak ak - men Charlotte, jeg tror det var godt, du ikke så det. De strikke simpelthen så langsomt, det var meget stressende at se på - du fik strikket mere end dem, hvis du fik strikket ryggen på en bluse ;-) Pøj pøj med at nå dine deadlines og med fotoshoot i dag!

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina