torsdag den 28. november 2013

Historisk fin e-bog på dansk - og australsk e-magasin


Maja Hansen har nemlig udgivet en hel samling af opskrifter på sine legendariske, historiske figurer. Hele 21 små, hæklede amigurumier som ikke er nuttede (meget atypisk amigurumi), men som mimer folk som Marx, Darwin, Mandela, Gandhi og Kleopatra, Pocahontas, Jomfru Maria, Monroe (endnu mere atypisk amigurumi). Læg mærke til hvordan baggrunden til personerne passer helt perfekt til deres personlighed. 

Du kan hente hele Maja Hansens e-bog Historiske Hæklerier helt gratis (åbner som PDF). 

De er så fine de figurer. Jeg ville eksplodere, hvis jeg selv skulle hækle dem. Det er simpelthen så småt. Men de fortjener virkelig en deling her på bloggen, så der er nogle af jer andre, som kan lave dem. 

Stod det til mig, skulle der havde været flere kvindelige, historiske personligheder med i bogen. Ovenfor nævnte jeg faktisk alle de fire, som er med ud af bogen 21 figurer. Hvad med Hildegard af Bingen, Dronning Victoria, Marie Antoinette, Jean D'arc. Oh, og jeg får også lyst til en hel bog med galleriet af de danske dronninger - sådan en slags antologi over Maria Hellebergs persongalleri med kvinder som Anna Sophie Reventlow og Magrethe den første. Uh, og helt nutidigt vil jeg rigtig gerne have en Tine Bryld (RIP). Hele danmarks frelsende engel.

Maja Hansen skriver i bogen, at man gerne må sende billeder af alternative figurer, som hun så viser frem på hendes blog Håndarbejdsom

Så bolden er givet op! (Ej, skrev jeg det? Nå, jeg orker ikke at finde en ikke-boldsmetafor med garnnøgler. You get the point (som giver dobbelt op på kvalme for dem, som hader billig sportsmetaforik OG dansk/engelsk-sprogblanding. He).

Anyways (ooops, I did it again): Hvem vil du gerne hækle som gave eller påmindelse?


KH
tina

PS. Nu jeg er i gang med reklame for gratis e-bøger med hækling: Pip Lincolne er netop udkommet med sit e-magasin The Good Stuff Guide: Issue 3. Blandt andet med gaveideer til bloggere ;-) 



PPS. Der er meget fuss om sponsorater og skattekroner blandt bloggere lige nu, så jeg er lidt ekstra tydelig med det for tiden (selvom loven faktisk kun tilskriver, at man skal gøre opmærksom på det, hvis indlægget er sponsoreret). Helt grundlæggende: Hvis jeg har sat etiketten Lovelink på mine blogposter er de altid u-sponsorerede. Jeg kan så godt lide at finde goodies rundt omkring og dele dem med jer. Det har jeg ikke tænkt mig at lave om på, selvom der er fare for, at det virker som skjult reklame.

PPPS. Alle fotos af Historiske Hæklerier er bragt med tilladelse fra Maja Hansen // Håndarbejdsom.


2 kommentarer:

  1. Mange tak for omtalen:-D Har faktisk en halv Jeanne D'Arc liggende derhjemme - det kunne være jeg skulle gøre hende færdig. Ville elske at lave Marie Antoinette - men har gang i et andet projekt, så hun må desværre vente.
    Ha' en god dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak! Det er virkelig ikke alle forundt at have en halv Jeanne D'Arc derhjemme :-D Jeg glæder mig til at se hende i hel figur - det hepper jeg på! Og krydser fingre for Marie - du kunne lave hende SÅ fin!

      Slet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina