søndag den 3. november 2013

Hæklemønster: Larksfoot Stitch


Lige en opfølgning på de håndklæder, jeg lagde op den anden dag. Sjov nok var det først, da jeg fik billederne fra kamera til computer, at jeg opdagede, at jeg havde hængt alle håndklæderne på hovedet. Altså, der er frit valg, men jeg havde tænkt og hæklet dem omvendt. Jeg havde ventet på, at der sneg sig lidt sol ind i kolonihaven, så farverne kunne være lidt naturtro. Og pludselig var den der. Solen. 


Så du har fået fornøjelsen af at få vendt verden lidt på hovedet (ok, i virkelig lille skala). 

Her kan du se, hvordan du hækler Larksfoot (videoen er på engelsk):


Hvis du ikke er til video-instruktion, så har Meet me at Mikes lavet en trin-for-trin fotoinstruktion i Larksfoot-mønsteret. Det er skrevet i Australsk/UK-terminologi. 

Jeg er vild med mønsteret. Det er nemt og fordi garnerne griber ind i hinanden er der virkelig mulighed for at arbejde med farvekombinationer. Jeg har ikke gjort det her, men man kan få farverne til at graduere virkelig fint over i hinanden.

Skriv endelig en kommentar med et link, hvis du allerede har brugt mønsteret eller hvis du har fået lyst til det nu. 

Hav en rigtig dejlig søndag!

KH
tina


The other day I showed my three newest crochet towels. One of them are made with the Larksfoot Crochet Stitch. You can see how to work it in the video above (it's in english). If you prefer a written instruction with a photo DIY, you can visit Meet me at Mikes (she uses Australian/UK terminology). 

I'll love to see, if you've been using this pattern before, so please feel free to add a link in a comment - or let me know if you start using it. I love to see what you are doing. 


3 kommentarer:

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina