lørdag den 2. november 2013

Meget stressende slow-tv

Så holdt vi os vågne hele natten i går, fordi vi skulle se slow-tv, hvor nordmændende skulle slå australiernes strikkerekord.

Og vi hujede og grinede og lærte norsk og hyggede i hele optakten. Men så kom selve konkurrencen, som startede klokken tolv (midnat) med at fåret Guri blev klippet og lavet til garn.

Og så blev det helt vildt stressende at se på. De strikkede heeeelt-viiiildt-laaaangsomt. Seriøst, jeg sad i stue med indtil flere, som strikkede i dobbelttempo af kvinderne på skærmen. Og det siger jeg ikke for at være sur over, at de ikke slog verdenskonkurrencen. Det er bare et faktum.

Vi kan gøre det bedre i Danmark. Jeg siger det bare. Vi må tage arven op fra vores stolte strikkeophav - som fx vendelboen Mette Sofie Larsdatter fra 1834: 


Så du også NRK i går nat?

KH
tina

PS. Jeg har lånt fotoet af Mette Sofie Larsdatter inde hos den historiske-strikkeblog knit forwards understand backwards


4 kommentarer:

  1. PS. Jeg har det faktisk lidt stramt med folk, som bruger ordet "stress" i flæng. Men hey, jeg må gerne. Det er ligesom perkere, som kun må kalde dem selv perkere (hvis der er nogen, som siger det længere, det er vist ret old-school). Nå, men det jeg prøver at skrive er, at når jeg selv har haft stress, må jeg gerne bruge ordet i flæng. Typer som kun har prøvet at have travlt, men som ikke har været syge af stress må ikke bruge det i flæng. Det er en sprog-lov ;-)

    SvarSlet
  2. Og i øvrigt en rigtig god sprog-lov dér Tina. Jeg er med på den! : )
    Men nej. Så ikke rekordforsøg eller strikkeaften. Har kun stueantenne med adgang til DR's kanaler (også kaldet gratis-kanaler, selvom jeg synes at jeg betaler RIGELIGT i licens).
    God søndag Tina. Kh. Liv

    SvarSlet
  3. Du har fuldstændig ret, de norske kvinder strikkede sindssygt langsomt, jeg undrede mig en del over, at netop de var udvalgt til et rekordforsøg

    SvarSlet
  4. @Liv: Hvor helt igennem dejligt old-school! Stueantenne. Endnu engang får jeg et fantastisk billede af din kommentar: jeg ser sådan en ordentlig stor v-formet antenne, som jeg havde, da jeg flyttede hjemmefra. Vi måtte sætte staniol for enden og gå og dreje på den, for at få signal :-D

    @Lydert: Jamen det undrede simpelthen også mig så meget. Tanken har strejfet mig, om de valgte dem, for at gøre det mere ungt - der må da værre utallige nordmænd, som strikker meget hurtigere, og som sad og krummede tæer :-)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina