fredag den 25. maj 2012

Strikkede karklude

I starten var jeg flov over, at jeg var begyndt at strikke mine egne karklude.

Kar-klu-de. Hvor prolle må man være? Hvorfor ikke et silkesjal? Eller en islandsk sweater?

Men jeg elsker mine karklude. Jeg elsker at have et projekt, som jeg altid kan lave, når alt andet glipper. 

Egentlig er det mystisk, for generelt vil jeg altid helst hækle. Men karklude var det, som kickstartede den tid, hvor jeg må kæmpe mig vej gennem garnnøgle for overhovedet at kunne tage en lur i min sofa, så det hænger ved som meget trygt. 






Opskrift i bomuldsgarn: 

57 masker på pind 3. 
Pind 1: Alle masker strikkes ret.
Pind 2: skiftevis 1 vrang og 1 ret. 
Hver pind startes og sluttes med en kantmaske. 

Gentag pind 1 og 2 til du ikke har mere garn, ikke gider mere, eller efter 90 rækker (hvis du vil havde dem præcis i samme størrelse som mine). 

Update okt 2012: Skønne bloggere, som har brugt mønsteret og selv leget med farver: Hos Frøken Jensen, hos Liv med Min skæve vinduesplads til verden og En af dagene.

kh
tina

Flere karklude her.


5 kommentarer:

  1. Herhjemme er vi også ret glade for strikkede karklude, og der er slet ikke så fine som dine :o)

    SvarSlet
  2. Puha, så er vi i hvert fald to :-)

    SvarSlet
  3. Anonym5/25/2012

    Strikkede karklude holder!!! Jeg kan faktisk kun hækle, så begynde at hækle karklude, men det går bare slet ikke, de blir helt stive og hårde. Så har lært at strikke "lige ud og frem og tilbage". Fed farve kombi! Er det er en pude du selv har lavet, den man kan ane i baggrunden?

    SvarSlet
  4. Du har øjnene med dig :-) Ja, det er det, og den er lige her: http://tichtach.blogspot.com/2011/08/sa-kom-der-en-broderet-pude-ind-i-mit.html

    Nød lærer nøgen kvinde at strikke sine egne karklude - he he.

    Hvis du gerne vil have mere elastisk hækling, så kan du hækle fastmasker i bagerste maskeled, så får du hæklet rib :-)

    SvarSlet
  5. Anonym5/26/2012

    Ej den må jeg straks tjekke ud, det ligner en stramaj, gør du også det?!!! Nå for pokker, det er det der en tricket, godt der ikke kun findes DIY, that'll have to try, but I can't figure out why personer som mig, men også brainy DIY'er som dig! Ha en dejlig weekend.

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina