lørdag den 5. maj 2012

Om håb, lyserøde boller og Georg Michael

Det er efterhånden et års tid siden, at jeg flyttede ind i den lejlighed, jeg bor i nu. Normalt flytter jeg rigtig hurtigt ind og gør stedet til mit eget. Men der er ikke ret meget, som har været normalt det sidste år, så jeg prøver at finde ro i, at det går langsomt.

Men Store Bededag var så dagen, at jeg tog hånd om et lille hjørne af lejligheden med lampeskærm, hav-pudsede grene fra strandbreden på Lesbos, pink muresnor, blå hørsnor og CD-covers:


Jeg er stadig i en limbo omkring mine cd'er. Halvdelen har mistet ders box, og er kommet i plastik. Men den sidste halvdel har fået særstatus og står i et skab. Jeg har godt hørt om det der MP3, men jeg elsker stadig at sætte et album på. I går genhørte jeg fx "Fuld af Løgn" af Østkyst Hustlers. Det er mange dage siden sidst. For pludselig opdagede jeg, at ham der prøver at ligne Georg Michael jo er dén Georg Michal (udtalt på engelsk). Jeg har altid hørt det som Georg (som Georg i Anna og Lotte) Mikael (som på dansk - som Mikkel og Mette og Mikael). ..

Men det var en rar dag. Ellers er alt andet drøn-hårdt lige nu. At gå fuldtid i terapi er lidt ligesom at få fjernet fodvorter 24-7. Eller altid at have tømmermænd. Eller få skiftet vinduer døgnet rundt. Man ved det bliver godt og bedre bagefter, men nøj hvor er det hårdt, grimt og irriterende undervejs. 

Og så var der den anden morgen, hvor jeg rent faktisk nåede at få morgenmad. Men hvor min bodumkande valgte at gylpe kaffegrums og kogt vand ud over min morgenmad:


I dag gik det lidt bedre. Jeg holdte gårdsdagens pink tema i hævd og lavede en dej med rødbedesaft i:


Og se, så kom der kanelsukker på, så det blev en klid-kanelsnegl, som meget mere lignede et rigtigt ih-hvor-har-jeg-da-selvfølgelig-overskud-til-at-bage-mine-egne-grove-boller-blogindlæg. 

Åh-ha-ja.

Håber du nyder solen derude. Det er rart at være tilbage med et indlæg - jeg har savnet det.

kh
tina


10 kommentarer:

  1. Snorekunst - jeg skal prøve at finde et link til dig med VILDT avanceret snorekunst, eller kender du det allerede måske?? Der er helt fuldstændig imponerende nemlig... Og dej med rødbedesaft - den var ny!! Er det samme dej som har fået kanelsukker på?? ; )

    : )

    PS! Hvad er det for en super fin plakat du har der på væggen - 1000-fryd et-eller-andet?

    SvarSlet
  2. Her er linket:

    http://debbie-smyth.com/fly-away-home/

    SvarSlet
  3. Øj hvor spændende. Tak for linket, det skal jeg tjekke ud!

    Og Ja, det er dejen med rødbedesaft, som også fik et skvæt kanelsukker. Begge dele blev overraskende godt. Det var egentlig kun fordi jeg stod og drak rødbedesaft mens jeg lavede dejen, at tanken slog mig - og jeg er virkelig overrasket over, hvor meget farve det gav. Mærkeligt nok endte de med kun at være lyserøde uden på og almindelig bollefarve inden i :-)

    PS. Plakaten er fra et spillested kaldet 1000fryd i Aalborg. Jeg ved ikke, om de gør det længere, men da jeg boede i Aalborg for over ti år siden, så lavede de plakater som 2 farvede tryk. Simpelthen så fine!

    SvarSlet
  4. Godt at høre fra dig igen - du har været savnet her fra mit sofahjørne!

    SvarSlet
  5. Wauw for et hjørne, du har fået skabt, Tina. Tingene supplerer hinanden rigtig fint, både farver og former.
    Og er det virkelig en plakat fra 1000fryd jeg kan spotte? -Uha, jeg har slået mine folder der engang :-)

    Rigtig fin beskrivelse af fuldtids terapi ;-) Man må bestræbe sig på at tro på, at det gavner på den lange bane.

    Dejlig søndag til dig, Tina

    SvarSlet
  6. Gilette: Sjovt og dejligt at høre. Og ved du hvad? Sofahjørner er faktisk et af de bedste steder at være savnet :-)

    Differentia: It is - og ja, det har jeg jo så også, slået folder på Fryd :-) Og jeg kan allerede nu mærke, at det helt klart gavner på den lange bane. Eller, det håber jeg dælme :-)

    kh og dejlig søndag til jer begge
    kh
    tina

    SvarSlet
  7. Dejligt med et indlæg fra dig. Dem kan vi ikke få nok af. Der ser så fint og jeg sender en masse pink tanker din vej og håber, de kan overtage de grå. Kh. Mette

    SvarSlet
  8. Pink boller! Det er da bare for lækkert! Hvis jeg var én der bagte boller, så ville jeg fremover KUN bage dem pink :-)

    SvarSlet
  9. Kære Mette: Dejligt at høre - og i lige måde :-) Det er simpelthen så spændende at følge udviklingen med din skole! Tusind tak for pink skyer - lige hvad jeg har brug for :-)

    Kære Rikke: Hi hi, ja, det er egentlig ret cool, nu du siger det. Det kan måske blive det nye sort, eller ... :-)

    SvarSlet
  10. Søde Tina! Håbet er jo pink!
    Til hest med alle dem som kan løbe en marathon eller cykle til verdens ende! Der hvor der skal kæmpes det er når man tager kampen op med sig selv! Det er SÅ helt vildt hårdt, men det er det hele værd! Jeg er "på den anden side" nu.
    Nu er jeg en af de der trælse typer som siger, der er ikke noget der er så galt at det ikke er godt for noget, men der er altså noget om snakken!
    Kæmp videre! Som du kan se så er vi mange her inde i blogland der sender pink energi til dig og skubber det grå lidt længere væk!

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina