torsdag den 31. maj 2012

Pink er det nye sort - i Indien

Jeg kom sådan til at smile, da jeg fandt det her postkort den anden dag.

Tibetanske munke er til eksamen (dem med gul hat), og de to i midten skubber til hinanden for at få lov til at stille drilske, filosofiske spørgsmål:

(Kilde: Go-card. Foto af Charlotte C. Haslund-Christensen: Munkedebat)

Det minder mig om det her billede, med den sjoveste tekst:
(source)
Som igen minder mig om, hvor ofte mine øjne næsten er poppet ud af mit hoved over antallet af jeans på samme sted her i vores kære, vestlige kulturkreds.

Her et gammelt foto eksempel fra en ferie i det sydlige tjekkiet tilbage i 2005:


Hvis jeg kunne hoppe ind i en kulturel transformer, så ville jeg virkelig gerne prøve at leve i et land, hvor orange silke og draperinger er Den Lille Sorte, og hvor mænd falder i et med tapetet, når de har broderet kjole på i stedet for jeans og kortærmet bomuldsskjorte.

Hav en rigtig dejlig dag i lige præcis det tøj, du nu engang har på.


kh
tina


2 kommentarer:

  1. Lidt sen på den, vil jeg lige skynde mig at fortælle dig, hvor fede jeg synes dine "trekantede" puder er blevet. Super med neon afslutningen.

    Stine:)

    SvarSlet
  2. Tak Stine :-) Jeg er stadig i gang med trekanterne, så der er flere versioner på vej.

    KH
    tina

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina