tirsdag den 19. juni 2012

Oldemorkage og sneglehuse

Jeg har været kravlet dybt ind i mit sneglehus, det sidste stykke tid, og har ikke haft overskud til at flyve rundt hos jer andre i blogland. (Metaforiken gør mig til et mærkeligt dyr, I know)

Så i dag tænkte jeg, at jeg ville få lagt et par billeder op til monsterscircus. Hun havde efterspurgt sommerkage-opskrifter. Jeg fik kun smidt en halv besked en sen nattetime, hvor jeg ikke kunne huske opskriften. Først i dag får jeg skrabet mig hen til mit kukhul til verden og klikker mig forbi hendes skønne blog. Og hvad ser jeg? Der er allerede pakket en pakke til alle os, som deltog - og altså også mig, selvom jeg aldrig fik fulgt op!

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: Jeg elsker blogland. Jeg er vild med, at jeg får så uendeligt meget igen ved bare at være her og pippe lidt i ny og næ. Og at halve beskeder fungerer fint og fremragende som hele beskeder. Ha, lille indre prefektionist-bæst! 

Nå. Det var den dersens sommerkage-opskrift, jeg kom fra. Faktisk er det ikke en vaskeægte bedstemoropskrift. I stedet er det en oldemoropskrift, som kun fungerer, hvis man har hele to stykker keramik:


Jeg har lavet opskriften med æbler - men jeg har allerede store planer om, at copy/paste med alle mulig andre slags frugt i løbet af sommeren. 

KH
tina 
  

3 kommentarer:

  1. Anonym6/19/2012

    Godt du kom ud i verdenen igen og tittede frem med din finurligheder og skære men geniale påfund! De er bare super cool de porcelænsmalers tingester! Lækre sirlige opskrifter, det er da for cool! Ha en dejlig aften!

    SvarSlet
  2. Jeg har idag kigget på heeeelt vildt mange snegle sammen med børnene i vuggeren! Det fine ved sneglene er at de stille trækker sig væk når verden blir lidt farlig, men de kommer altid frem igen! Dejligt at du er tilbage!

    SvarSlet
  3. @monster: sirlige - med rigelig flødeskum. I like :-)

    @camilla: åh hvor godt, at du har lavet et empirisk studie der viser, at jeg er en helt normal snegl :-)

    kh og dejlig aften til jer begge
    tina

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina