tirsdag den 19. juni 2012

Farmors hæklede håndklæder anno 2012


Min farmor har længe siddet på en sky, hvor jeg er sikker på, at hun fløjter og lægger kabale. Heldigvis har jeg en del af hendes hæklerier, som jeg arvede, før jeg overhovedet kunne se forskel på strik og hækling (sorry, farmor, jeg ved godt du lærte mig at hækle, men jeg glemte at holde det ved lige). 

Men som jeg langsomt arbejder mig ind i hæklingens verden, synes jeg det er meget meningsfulgt, at lade farmor vise mig vej. 

Faktisk er det håndklæde, jeg viste for nyligt (her), lavet i helt samme mønster, som et min farmor lavede. Jeg har blot brugt andre farver og tilføjet en kant:



På det nederste billede er hendes til venstre og mit til højre. 

 kh
tina


3 kommentarer:

  1. De er skønne, og hvor er det fantastisk så fint Farmors håndklæde stadig er! Det er håndværk! Jeg er så vild med dine hæklede håndklæder og strikkede kludde! De er sat på min "det-skal-jeg-lære-liste"!!
    Kh Camilla

    SvarSlet
  2. Det er nemlig håndværk, ja, hun var virkelig fra en generation, der kunne deres kram :-)

    Sejt, at det er på din liste. Det er også virkelig gode begynderprojekter. Men du får kun lov, hvis du ikke holder op med at trykke lige foreløbelig :-)

    Kh
    tina

    SvarSlet
  3. Nu få jeg helt lyst til at tage kampen op igen, var ellers gået lidt død i det hækleri :-)

    SvarSlet

JUHU! Skriv endelig løs - intet er for lidt eller for meget!

Hvis ikke du kan kommentere herinde, så er du altid meget velkommen til at kommentere inde på min facebook-side i stedet for (søg efter tichtachen - hvis du LIKER siden, får du også besked når der er nyt på bloggen). Du kan også finde mig på Instagram som @tinatichtach

KH
tina